4 april 2000

'Het Financieele Dagblad nu beschikbaar in Nederlandse PersDatabank'

GROOTSTE PERSDATABANK VAN NEDERLAND LEVERT NU OOK LAATSTE FINANCIELE NIEUWS

Het Financieele Dagblad en de Nederlandse PersDatabank zijn een samenwerking aangegaan. Vanaf 4 april 2000 zijn de artikelen uit Het Financieele Dagblad digitaal opvraagbaar voor de zakelijke gebruikers van Persdata Pro, het omvangrijkste Nederlandse persarchief toegankelijk via internet.

"Het Financieele Dagblad sluit naadloos aan op de nu beschikbare titels als de Volkskrant, NRC Handelsblad, Algemeen Dagblad, en Trouw." Aldus Rob Veneboer, uitgever van de Nederlandse PersDatabank. "Met de opname van Het Financieele Dagblad komen we tegemoet aan een duidelijke vraag in de markt: één loket op internet voor alle belangrijke persinformatie in Nederland. Met de financiële informatie van Het Financieele Dagblad kunnen wij aan die vraag voldoen."

"De samenwerking met de Nederlandse PersDatabank is voor ons een logische stap" zegt Jelle Buizer, Hoofd Professionele Elektronische Diensten van Het Financieele Dagblad. "Naast het eigen online aanbod van Het Financieele Dagblad, waaronder www.fd.nl, kunnen nu ook klanten worden bediend die de FD-artikelen gecombineerd met het overige persaanbod willen bekijken. Met de Nederlandse PersDatabank kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn."

Het Financieele Dagblad komt beschikbaar voor klanten van Persdata Pro: hiermee kunnen professionele gebruikers via internet de geactualiseerde archieven van diverse persbronnen raadplegen. Via een enkele zoekvraag zijn alle bronnen direct te doorzoeken, het laatste nieuws maar ook artikelen van jaren geleden. De klant heeft zo miljoenen artikelen onder handbereik.

Deel: ' Financieele Dagblad beschikbaar in Nederlandse PersDatabank '