SBS BROADCASTING

Finkelstein op het punt om nieuwe rol als CEO op zich te nemen

Finkelstein op het punt om nieuwe rol als CEO van SBS Broadcasting op zich te nemen

:: Tellenbach benoemd tot voorzitter

Luxemburg - SBS Broadcasting SA (Nasdaq: SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) kondigde vandaag aan dat Michael Finkelstein, die momenteel Vice-Voorzitter is van SBS, werd benoemd tot algemeen directeur van de onderneming en dit vanaf 1 september 2001. Dhr. Finkelstein zal zich opnieuw in Europa vestigen. De stichter van SBS, Harry Evans Sloan zal verder fungeren als Voorzitter van de Raad van Bestuur.

De onderneming deelde verder de promotie van Markus Tellenbach mee voor de bijkomende voorzittersfunctie. Dhr. Tellenbach, die momenteel bedrijfsdirecteur is, is een ervaren Europees televisiekaderlid.

De stichter en voorzitter van SBS Harry Evan Sloan zei: 'tijdens het voorbije decennium hebben we de onderneming ontwikkeld van een klein station in een enkel land tot een gediversifieerde zendgroep, die met 12 televisie- en 17 radiostations Europa overspant. Wij hebben nu het punt bereikt in onze ontwikkeling waar onze hoofddoelstelling is overgeschakeld naar de verbetering van de bedrijfsprestaties van onze stations. SBS en haar aandeelhouders zijn gelukkig dat Mike Finkelstein ermee heeft ingestemd om de Onderneming te leiden in de volgende fase van haar ontwikkeling. Mike stichtte en leidde Renaissance Communications Corp., een van de grote success stories in de V.S.-televisie. Reeds sinds 1997 hebben we voordeel gehaald uit Mikes wijsheid en beoordelingsvermogen, toen hij bij ons kwam na de fusie van Renaissance in de Tribune Company. Ik ben ervan overtuigd dat Mike, zoals hij dat deed bij Renaissance, goede resultaten zal behalen voor onze aandeelhouders en dat hij SBS naar nieuwe hoogten zal leiden.'

Dhr.Finkelstein gaf de volgende commentaar bij zijn benoeming: 'Ik ben verheugd om een grotere rol te kunnen spelen bij SBS, dat ik beschouw als een van de belangrijkste radio- en televisiegroepen van Europa. Onder de leiding van Harry Sloan heeft SBS een van de grootste zendgebieden op het continent ontwikkeld en hij heeft constant indrukwekkende winsten, zowel qua kijk- en luisterpubliek, als qua inkomstenverdeling weten te realiseren. De onderneming is goed geplaatst om haar bedrijfsmarges drastisch te verbeteren door de kosten te controleren en door gebruik te maken van het hefboomeffect van haar ruime en steeds groeiende inkomstenbasis. Als CEO ben ik van plan dit te laten gebeuren. De verbetering van de marges zal mijn hoogste prioriteit worden.

'In mijn rol als Voorzitter van het Uitvoerend Comité heb ik de kans om nauw samen te werken met het sleutelmanagement van SBS en ik ben onder de indruk gekomen van hun engagement om onze doelstellingen te verwezenlijken. Wij zijn gelukkig dat we beschikken over Markus Tellenbach als onze Bedrijfsdirecteur. Markus is uitstekend geschikt om mij op te volgen als CEO en ik ben van plan nauw met hem samen te werken voor zijn eventuele overgang naar die functie'.

SBS is een Europese commerciële onderneming voor radio- en televisie-uitzendingen, die actief is in West- en Centraal Europa. De landen waar SBS momenteel uitzendingen verzorgt, zijn: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië, Zweden en (Duitstalig) Zwitserland. SBS is bovendien steeds sterker aanwezig in tal van aspecten van de Europese nieuwe media en heeft eigendomsbelangen in diverse activiteiten van de e-commerce.

Dit persbericht zal worden opgenomen in ons interim-rapport om te worden voorgelegd aan de Securities and Exchange Commission (Amerikaanse Beurscommissie) op formulier 6-K. Het wordt opgenomen door verwijzing in onze brochure, die is vervat in onze registratieverklaring op formulier F-4, dat werd ingediend bij de Securities and Exchange Commission op 3 augustus 2001.

Voor verdere informatie, surft u naar:

Website: https://www.sbsbroadcasting.com

Investeerders - Michael Smargiassi, Brainerd Communicators, Inc., tel:

+1-212-986-6667, Fax +1-212-986-8302, smarg@braincomm.com; Pers - Jeff
Pryor van Pryor & Associates, +1-818-382-2233, Fax +1-818-382-2244, pryorassoc@aol.com; Catriona Cockburn van Citigate Dewe Rogerson, +44-207-282-2924, Fax +44-207-282-8040,
catriona.cockburn@citigatedr.co.uk

07 aug 01 14:48