PERSBERICHT

FirePond biedt samen met World Online strategische e-Business verkoopoplossingen aan

Samenwerking met FirePond onderstreept de expansie van World Online in e-business
en ASP-arena en biedt een on line marktplaats aan voor haar klanten
NAARDEN / WALTHAM, MA, 4 april, 2000 -- FirePond Inc. (NASDAQ: FIRE), één van de marktleiders in geïntegreerde e-business sales- en marketingoplossingen, kondigt vandaag een strategische samenwerking aan met World Online, het pan-Europese internet communicatie bedrijf. World Online zal de FirePond Application Suite samen met haar eigen service en infrastructuur aanbieden als complete oplossing van een snel veranderende e-business ontwikkelingen. Daarmee krijgt het bedrijf een complete e-business oplossing voor haar 34.000 zakelijke gebruikers (verspreid over
15 landen). FirePond en World Online zullen nauw samenwerken in pre- en aftersales-activiteiten om daarmee een snelle implementatie te kunnen garanderen voor World Online klanten, die zich richten op het ontwikkelen en implementeren van volgende generatie e-business oplossingen.
Als ander onderdeel van deze samenwerking zal World Online een Applications Service Provider (ASP) ontwikkelen voor zakelijk gebruikers, die hun gehoste e-business initiatieven willen implementeren op basis van de FirePond Applications Suite. Bovendien zal World Online de FirePond Applications Suite gebruiken als een ontwikkelplatform en on line marktplaatsen of transaction hubs hosten voor complementaire producten en services binnen de bepaalde industriesegmenten. Dit geeft klanten die op zoek zijn naar specifieke producten of services toegang tot een complete set aanbiedingen van vergelijkbare leveranciers in die industrietak. Op die manier kunnen productleveranciers die een deel van de behoeften van de klant afdekken worden gekoppeld met gerelateerde aanbiedingen van andere leveranciers. Dit vergroot de mogelijkheden voor de klant, spaart bovendien de klant tijd en inspanning, maar biedt ook een complete oplossing die totnogtoe niet beschikbaar was. FirePond Commerce, de Internet-gebaseerde verkoop module van de FirePond Application Suite zal de voornaamste oplossing zijn voor deze e-markten.

De FirePond Application Suite is een geïntegreerd platform voor de gecontroleerde verkoop van complexe producten of services, ongeacht of ze verkocht worden via een e-commerce kanaal, directe verkoop of indirecte kanalen. De software bestaat uit een Web-gebaseerd interactief verkoopsysteem voor business-to-business of business-to-consumer e-commerce, waarmee hoge adviserende verkoop mogelijk is via een Internet-omgeving. Het FirePond platform kan ook worden uitgebreid om daarmee de mogelijkheden voor buitendienstmedewerkers te bevorderen door middel van een draadloze technologie zoals Wireless Applications Protocol (WAP).

"FirePond is duidelijk de markleider voor platforms van geïntegreerde e-business verkoop- en marketingoplossingen. Onze samenwerking met World Online maakt het mogelijk om snel de e-business en cross-marketing oplossingen te implementeren, waar onze zakelijke klanten om vragen", zegt Arnoud van Onna, Managing Director van World Online BV. "Door het gebruik van de FirePond Application Suite kunnen we state-of-the-art e-business initiatieven ontwikkelen voor onze individuele gebruikers, maar ook voor marktplaatsen die e-business in complete industriesegmenten aanbieden. Op deze marktplaatsen kunnen consumenten en bedrijven hun individuele wensen vervullen met gepersonaliseerde aanbiedingen van verschillende leveranciers, waarmee een meer complete oplossing wordt geboden en er meer synergie voor de eindgebruiker ontstaat."

Just Gonggryp, Managing Director for Western Europe, the Middle East, and Africa, bij FirePond Europe voegt daaraan toe: "We zijn blij dat World Online als één van de snelst groeiende communicatiebedrijven in Europa de FirePond Application Suite heeft gekozen als haar hoeksteen voor haar e-business strategie. FirePonds e-business oplossing is één van de weinige producten die een echte wereldwijde integratie met een bestaande infrastructuur van een bedrijf mogelijk maakt, waarbij doelgerichte koopervaringen voor eindgebruikers worden gebruikt. We zien uit naar mogelijkheden om met een leider in internetcommunicatie samen te werken, waarin FirePond de gelegenheid krijgt om klanten van World Online te helpen zoeken naar oplossing waarmee ze leider in e-business kunnen worden."

Over World Online (www.worldonline.nl)
World Online International heeft haar hoofdzetel in Nederland. Sinds maart
2000 heeft het bedrijf 1,9 miljoen individuele gebruikers en 34.000 zakelijke clienten (in deze cijfers zijn de 180,000 gebruikers van Locatel (overname eind februari 2000) niet opgenomen). World Online biedt toegang tot het Internet en een rijke schakering aan Internet vormgeving en dienstverlening in 15 landen. De belangrijkste aandeelhouders van World Online zijn de in Zwitserland gevestigde Sandoz Family Foundation, Intel en Reggeborgh Beheer. Het bedrijf heeft strategische overeenkomsten met onder meer Shell, Netscape, Bouygues, Microsoft, Sun, Bertelsmann, Reuters, Oracle en Vodacom (de Zuid-Afrikaanse zustermaatschappij van Vodafone).
Over FirePond
FirePond (www.firepond.com), met als thuisbasis Waltham, Massachusetts, Verenigde Staten, is een van de marktleiders op het gebied van geïntegreerde e-business sales-en marketingoplossingen. Deze oplossingen stellen bedrijven in staat om hun relaties met klanten te optimaliseren en het effect van hun traditionele en web-based verkoopkanalen te maximaliseren. De FirePond Application Suite maakt het voor bedrijven mogelijk om op één Internet-based platform hun e-commerce verkoop, customer relationship management en channel management strategieën te laten samensmelten.

FirePond's oplossingen leveren het fundament voor de e-business verkoop- en marketinginitiatieven van de toekomst bij enkele van de grootste bedrijven van de wereld zoals bijvoorbeeld General Motors, Blue Cross Blue Shield, IBM, Renault en Hitachi Construction Machinery. Het Nederlandse en het Europese kantoor van FirePond zijn gevestigd in Naarden.

Liz Fletcher van FirePond Benelux BV:
Tel.: 0033-1 46 91 86 27, email: liz.fletcher@firepond.com
Harry Scholte van Sterk Werk Communicatie BV
Tel.: 010-4567849, email: harry.scholte@sterkwerk.nl
Veronique van Zanten van Van Kampen PR & PA (PR-bureau WOL) Tel.: 070-3463760

FirePond en FirePond producten zijn handelsmerken van FirePond, Inc. Alle andere producten of bedrijfsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Deel: ' FirePond met World Online in e-Business verkoopoplossingen '