11-01-1999

Fit & Fun: eindelijk een leuk sportprogramma voor scholieren

ROTTERDAM - Huiswerk maken, vrienden bezoeken en uitgaan. Jongeren hebben een overvolle agenda. Er is minder tijd voor sport en beweging. Als middelbare scholieren daar de lol al van inzien. Want met de brommer ga je sneller door het leven dan met de fiets.

Om jongeren via een op hun lijf geschreven programma meer te interesseren voor 'sportief bewegen' bestaat het programma Fit & Fun. Shell Nederland is - met de Postbank - hoofdsponsor van dit sportplan voor het voortgezet onderwijs. Het initiatief komt van de sportkoepel NOC*NSF en de Stichting Jeugd in Beweging. Fit & Fun ging twee jaar geleden op één school van start, dit jaar gaan alweer 150 middelbare scholen met het programma aan de slag. Hierdoor worden ruim 40.000 jongeren bereikt.

De Fit & Fun-doelgroep ligt tussen de dertien en vijftien jaar, omdat na die leeftijd veel jongeren de sport de rug toekeren. Maar met alleen het argument dat het zo gezond is, krijg je jongeren niet aan het sporten. Succes en vooral lol in het bewegen zijn belangrijk voor het ontwikkelen van een actieve leefstijl. Geen wonder dus dat het element 'fun' in vrijwel het hele programma is terug te vinden.

Aftrap op internet

De landelijke start van het nieuwe Fit & Fun-seizoen is op 20 januari a.s. tussen 12.00 en 15.00 uur live te volgen op de internetsite van Fit & Fun. Op één van de deelnemende scholen zal Fit & Fun-ambassadeur Jimmy Geduld ('Arthur' in de soap Goede Tijden Slechte Tijden) met een trap tegen een 'american football' het nieuwe seizoen officieel openen. Leerlingen kunnen via deze website ook de afstand gokken die de football heeft afgelegd. Degene die er het dichtst bij zit krijgt een sportieve prijs. Meedoen aan Fit & Fun kost de scholen slechts 35 gulden aan verzendkosten. Door de sponsoring van Shell en de Postbank is het Fit & Fun-materiaal (onder meer werkboekjes, docentenhandleidingen, posters, Fit & Fun-CD) gratis.

Informatie?

Kijk voor meer informatie over Fit & Fun op www.fitenfun.nl. Daar zijn ook formulieren te vinden om materiaal te bestellen. Schrijf of bel voor meer informatie naar:

NOC*NSF, sector Sport en Gezondheid Postbus 302 6800 AH Arnhem Telefoon 026 483 4713

Deel: ' Fit & Fun wil leuk sportprogramma voor scholieren zijn '