F L E V O D R U K
Postbus 1115, 3840 BC Harderwijk

Westeinde 100, 3844 DR Harderwijk

Telefoon (0341) 41 20 27, Telefax (0341) 42 18 34

Flevodruk uitgeroepen tot beste drukker ter wereld

"Uit alle winnende inzendingen is er één die de absolute top vertegenwoordigt van wat technisch mogelijk is met de modernste technieken, inkten en papier. Het is op de drempel van de nieuwe eeuw 'the state of the art', het is ingezonden door...... Flevodruk uit Nederland".

Deze woorden sprak Dhr. van Asch, general director van Sappi Fine Papers, zaterdag 16 oktober jl. in Washington (USA) bij de uitreiking van de prestigieuze award "International Printer of the Year". De inzending van Flevodruk was één van de ruim 5500 geselecteerde inzendingen uit 60 verschillende landen. De jury was unaniem en overtuigend in haar oordeel dat het boek van kunstenares Mirjam Slaats het resultaat is van de beste kwaliteiten en technieken die op het moment haalbaar zijn. Het is uitgevoerd in de nieuwe FM-techniek, ook wel vertaald met 'rasterloos' drukken, in combinatie met hoog gepigmenteerde Novaspace inkten.

In mei van dit jaar werd in Florence (Italië) de voorronde gehouden voor het Europese continent. Flevodruk won daarbij in de categorie 'General' al de gouden medaille. Nu waren ook de winnaars uit de andere continenten naar Washington gekomen. Een jaar lang mag Flevodruk zich "International Printer of the Year" noemen. Nog niet eerder viel deze eer te beurt aan een Nederlandse drukkerij.

In een korte speech heeft Steven Hond zijn dank uitgesproken voor deze geweldige waardering en bekroning op het werk. Daarbij bevestigde hij zijn visie dat kwaliteit altijd in samenspel wordt ontwikkeld. De drukkers en alle betrokkenen zijn een schakel die naar het uiteindelijke resultaat leiden. De vormgeving van het boek werd gedaan door Studio Baars BNO te Amsterdam.

Ook onze relaties zijn een belangrijke bron van inspiratie, waarbij wij steeds wisselende wensen en ideeën omzetten in het maximaal haalbare.
Samen met leveranciers èn klanten zullen wij in staat zijn dit te continueren. Het is geen 'gelopen race', het is een passie met voortdurend nieuwe uitdagingen, in kwaliteit èn creativiteit.

Uw "International Printer of the Year".

Zoekwoorden:

Deel: ' Flevodruk uitgeroepen tot beste drukker ter wereld '