expostbus51

FLEX DEVELOPMENT

Flex Development Millford vd Berg zilveren lamp

Flex Development en Millford Van Den Berg Packaging Design winnen met het ontwerp van de verpakkingen van de Albert Heijn Bad & Douchelijn een zilveren lamp. De opvallende douchegel flacon en langzaam wiebelende badschuimfles die sinds een jaar op de schappen prijken zijn door de jury van de ADCN (Art Directors Club Nederland) als een van de weinigen in de categorie verpakkingen bekroond. Het ontwerp is verrassend, gedurfd en met veel vakmanschap uitgevoerd.

In een gezamenlijke opdracht hebben Flex Development (industrial design) en Millford Van Den Berg Packaging Design (grafisch ontwerp) een serie verpakkingen ontwikkeld voor bad- en doucheschuim. De oude verpakkingen waren aan vernieuwing toe. De ontwerpers van Flex en Millford hebben zich laten inspireren door de verschillende karakters van baden en douchen. Douchen is snel en geeft een dynamisch soort verfrissing. Vandaar dat gekozen is voor een flesvorm en een fris transparant kleurgebruik dat dit karakter benadrukt. Baden daarentegen vraagt veel meer tijd en rust. Het badschuim drukt door zijn zachte pasteltinten dan ook die rust uit terwijl de fles door de ronde onderkant licht staat te schommelen op de badrand.

Ook is rekening gehouden met het feit dat dergelijke verpakkingen door de gebruikers niet alleen worden gezien als een fles waar zeep in zit maar ook als een interieurproduct dat in de badkamer een rol speelt. Daarom is vorm en kleurkeuze ook afgestemd op de actuele trends in badkamerdesign.
Voor het materiaal is gekozen voor Polypropyleen i.v.m. de transparantie. Het product in de fles is daardoor goed zichtbaar. Polypropyleen is tevens recyclebaar.

Voor meer informatie / fotomateriaal: Flex Development B.V Ineke Born 015-2140749
www.flex.nl
development@flex.nl