Staffware Powered E-business

Flexlease neemt Webbased Workflow Management Systeem in gebruik

Alkmaar/Amstelveen - 4 juni 1999 - - Flexlease heeft het webbased workflow management systeem in gebruik genomen. Dit systeem dat de 'back office' procedures automatiseert, is ontwikkeld in samenwerking met Staffware op basis van Staffware '97. Hiermee gaat Flexlease nog een stap verder dan e-commerce, door internet echt volledig te integreren in de organisatie. Op internet kan de bestelling worden gedaan en het contract kan online worden afgesloten.

Flexlease.nl is de eerste Europese autoleasemaatschappij die exclusief via Internet opereert. Bij Flexlease kan een auto geleast worden voor een flexibele periode tegen een scherpe prijs. Na de minimum contractduur van drie maanden mag de auto op elk gewenst moment ingeleverd worden. Internet wordt hierbij gebruikt als 'single selling channel'. Flexlease.nl is een klassiek voorbeeld van e-business: door een organisatie rond internet in te richten, wordt er doelgericht en efficiënt gewerkt. Zo hoeft Flexlease geen dure accountmanagers te betalen; de productmanager (en enige werknemer) zorgt voor de dagelijkse gang van zaken. De NetlinQ Groep levert faciliteiten met betrekking tot de website en database. Personal Car Lease verzorgt het serviceproces zoals facturering, onderhoud enzovoort.

Integratie met Workflow Management
Dankzij de integratie van de Webtoepassing van Flexlease met de back office procedures worden de bestellingen nog sneller en automatisch verwerkt. Zodra de klant via internet een bestelling heeft verzonden, start het Staffware workflow management systeem automatisch de benodigde procedures waardoor de accordering onder 'supervisie' van het systeem worden afgehandeld. De klant ontvangt bijvoorbeeld direct een persoonlijke e-mail met een beschrijving van de procedure. Tegelijkertijd worden zijn gegevens naar de financieringsmaatschappij verzonden die een kredietcheck uitvoert. Zodra dit wordt teruggekoppeld wordt de verdere afhandeling met behulp van Staffware Workflow automatisch bewerkstelligd. Hier komen verder geen mensenhanden meer aan te pas.

Flexlease: opvallend initiatief
Flexlease (www.flexlease.nl) is het eerste internetbedrijf in Europa dat in het bezit is van een WebTrust-zegel. Het certificaat, dat onder licentie door KPMG wordt verstrekt, laat de consument zien dat een aanbieder op internet betrouwbaar is. Dit om de ontwikkeling van e-commerce te stimuleren.
Kortgeleden is Flexlease genomineerd voor de 'Broos van Erpprijs, een aanmoedigingsprijs voor de succesvolle startende ondernemer die een zakelijke en innovatieve toepassing heeft ontwikkeld op het gebied van nieuwe media'.

Staffware Benelux B.V., Kraspolderweg 10, 1821 BW Alkmaar Telefoon: 072 - 512 0728, https://www.staffware.com

Flexlease.nl - Productinnovatie door verkoopinnovatie Flexlease.nl - de flexibele online leasemaatschappij, ontstaan uit initiatief van de NetlinQ Groep en Personal Car Lease - is de eerste autoleasemaatschappij in Europa die internet gebruikt als enig verkoopkanaal. Het benutten van internet stelt Flexlease in staat een nieuw product te leveren dat de 'grote jongens' hebben laten liggen: flexibele leasecontracten waarbij de auto na de minimum contractduur van drie maanden op elk gewenst moment ingeleverd mag worden - zonder extra kosten. Flexlease kan alleen bestaan dankzij internet. Het is een volledig nieuw merk, gefundeerd op de kernwaarden van internet: snelheid, flexibiliteit, persoonlijkheid en innovatie. Alleen door internet is Flexlease in staat haar product tegen een scherpe prijs met hoge service aan te bieden. Flexlease.nl, Traviatrastraat 2, 1183 NZ Amstelveen Telefoon: 020 - 645 3253, https://www.flexlease.nl

Staffware
Staffware is de marktleider op het gebied van Workflow-management en is toonaangevend in de automatisering van documentgebaseerde en andere administratieve processen. Het product Staffware maakt een snelle ontwikkeling van workflow-oplossingen die bedrijfsregels en
-processen automatiseren, mogelijk. Hierdoor kunnen de service aan de klant, de concurrentiepositie, de productiviteit van de organisatie en het voldoen aan strenge wetgevingen, regels en eisen worden verbeterd. Staffware is wereldwijd de snelst groeiende organisatie in de Workflow-sector. Met meer dan 550.000 gebruikers is Staffware marktleider met een marktaandeel van 25% in 1998 (volgens Gartner Group). De workflowsoftware, ontwikkeld en gedistribueerd door Staffware, wordt in meer dan 50 landen op de markt gebracht en ondersteund door een netwerk van ruim 200 partners. Volgens recente onafhankelijke onderzoeken, behoort Staffware tot de top 50 van softwarebedrijven in Europa en tot de top 200 van de wereld.
Staffware functioneert op een brede reeks IT-platforms en is in te zetten binnen client/server omgevingen. Waarbij aan de client zijde gebruik gemaakt kan worden van alle soorten Windows, Motiv en 'thin-clients' en aan de server zijde van circa 40 soorten Unix en Windows NT; zowel Intel als Alpha. Combinaties van verschillende clients, servers en databases zijn ook mogelijk en ondersteunen zodoende de mogelijkheid om 'enterprise-wide' te groeien. Om de computingstrategie volledig te ondersteunen integreert het met onder andere onafhankelijke toepassingen, imaging, documentbeheer en 'line of business'-systemen.
Nadere informatie over Staffware is beschikbaar op het Web: www.staffware.com.

Visit Staffware at IMC '99 - RAI Congress Centre - Stand number 412 8th - 10th June in Amsterdam.
Dhr. Edwin Stokvis van NetlinQ zal tijdens de IMC'99 Conference op 8 juni een tweetal presentaties verzorgen getiteld: 'Creating value through Internet and Workflow Technology.'

Redactionele informatie: Pb1299 Influx PR - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn.
Tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661. E-mail: Influx_PR@CompuServe.com.

Deel: ' Flexlease gebruikt Webbased Workflow Management Systeem '