FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Akkoord Delta Lloyd Nuts Ohra

Vakbonden en directie zijn het eens geworden over een Sociale Paragraaf bij Delta Lloyd en Nuts Ohra. De paragraaf moet de gevolgen voor het personeel van de fusie tussen de twee bedrijven afdekken. De werkgevers gaan ervan uit dat er geen personeel hoeft te vertrekken, maar ze hebben geen werkgelegenheidsgarantie afgegeven. Er kan sprake zijn van individuele gevolgen voor personeelsleden, bijvoorbeeld een interne verplaatsing. De Sociale Paragraaf regelt de voorwaarden voor de interne verplaatsing van een werknemer. Verplaatsing kan alleen op vrijwillige basis, de werknemer bepaalt of er wordt ingegaan op het aanbod van de werkgever.

Bestuurder Fred Polhout van FNV Bondgenoten: 'Delta Lloyd Nuts Ohra gaf bij de presentatie in juli aan, dat de fusie geen gevolgen zou hebben voor het personeel. Daarom hadden wij geen behoefte aan een uitgebreid Sociaal Plan. Dat zou een blanco cheque zijn geworden voor reorganisaties. Bovendien is vastgelegd, dat wanneer er reorganisaties komen, de bonden daarover automatisch worden ingelicht. Wij kunnen dan bepalen of we overleg willen. Het initiatief ligt dus aan onze kant'.

FNV Bondgenoten begint in oktober met het raadplegen van de leden omtrent het bereikte resultaat.

Zoekwoorden:

Deel: ' FNV Bondgenoten Akkoord Delta Lloyd Nuts Ohra '