FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: grote twijfels over koers 'De Schelde'

Vanavond hebben de leden van FNV Bondgenoten tijdens een vergadering in Vlissingen met overgrote meerderheid een voorstel van tafel geveegd om door het inleveren van ATV-dagen over 1999 en 2000 een bijdrage te leveren aan de oplossing van de financiële problemen van de Koninklijke Schelde BV.

Het voorstel dat vanavond aan de leden werd voorgelegd vormde aanvankelijk onderdeel van een breder pakket aan maatregelen, waaronder ook het inleveren van loon. 'Ik begin nu toch wel heel grote twijfels te krijgen over de consistentie van het beleid', sombert FNV Bondgenoten bestuurder Pieter Hazelager. 'Het is voor ons werkelijk niet meer te bevatten. Eerst komt De Schelde met een totaalpakket maatregelen dat fl 8 miljoen op moet brengen. Dat veroorzaakt de nodige onrust. Maar plotsklaps kan op een achternamiddag wel weer een groot deel van het pakket worden teruggetrokken. Dan zullen ze voor het nu nog resterende gat ook wel middelen kunnen vinden.'

Meer informatie:

Pieter Hazelager, bestuurder FNV Bondgenoten, telefoon (0164) 264157 of 06- 51406096
Michel van der Maas, voorlichter, telefoon (030) 2738478 of 06-22528666

15 feb 00 00:14