FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: ontzet over plannen BK Pannen

Vanmiddag is aan het personeel van BK Pannen in Kampen meegedeeld dat de productie per 1 mei aanstaande wordt beëindigd. Met als gevolg dat de 45 personeelsleden hun baan zullen verliezen. 'Ik ben ontzet en verbijsterd over deze beslissing', reageert FNV Bondgenoten bestuurder Hans Hulshoff. 'Het was langer duidelijk dat er wat zou moeten gebeuren, maar dit was absoluut onverwacht.' Het Kampense productiebedrijf draaide al geruime tijd met verlies en zou -om zich staande te houden temidden van de concurrenten- voor enkele miljoenen moeten investeren in een nieuwe productielijn. 'Die investering zullen ze nu moeten doen in een goed sociaal plan voor het overtollige personeel', aldus Hans Hulshoff. De gesprekken tussen de bonden en de directie beginnen volgende week.

BK Pannen is eigendom van NV Koninklijke Kempen en Begeer in Zoetermeer. Na de sluiting van 'Kampen' zullen onder het BK-label waarschijnlijk pannen uit lagelonenlanden op de markt gebracht worden.

Meer informatie:
Hans Hulshoff, bestuurder, telefoon 0524-582411 of mobiel 06-51257384