FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Philips praat met stakers

Philips praat met stakers

Lichtpuntje voor Terneuzen

Vanochtend heeft Philips Lighting in Eindhoven aangegeven te willen praten met de stakers in Terneuzen. Niet voor het geven van een toelichting op de afwijzing van het alternatieve plan, maar een echt inhoudelijk gesprek. Om 14.00 uur vanmiddag zullen de heren J. Braat (vice president Philips Lighting), G. de Keijzer (sociaal beleid van Lighting) een gesprek voeren met de vakbonden in Terneuzen. Jan Cuperus, bestuurder FNV Bondgenoten en Nico Bogaard van CNV Bedrijvenbond zijn heel tevreden: 'Eindelijk zijn ze dan bereid om te luisteren. Om eens serieus te kijken naar het alternatieve plan van de ondernemingsraad. De stakers zijn gisteren dus niet voor niets in Eindhoven geweest. Mijn inzet wordt een onafhankelijke werkgroep die naar het plan van de OR moet kijken. Geen politieke beslissingen dus maar onafhankelijkheid. Maar laten we vanmiddag eerst maar eens kritisch kijken waar Philips mee komt'.

De beoogd voorzitter van FNV Bondgenoten, Hans de Vries, zal vandaag in Terneuzen de stakers toespreken. Vandaag is het de zevende dag van de staking, die ondanks de berichten uit Eindhoven, nog steeds doorgaat. De Vries vindt het gesprek van vanmiddag absoluut de verdienste van de stakers zelf. 'Zij staan hier al een week lang buiten en in het fietsenhok te vechten voor hun toekomst. We moeten in de toekomst Philips blijven volgen, ik ben niet gerust op de plannen van het bedrijf'.

Om 13.00 uur is Hans de Vries bij de stakers van Philips. Mr. Haarmanweg in Terneuzen.
Om 14.00 uur gaan de vakbonden in gesprek met de Philips delegatie op het actiecentrum. Willem Alexanderlaan 45 te Terneuzen.

Deel: ' FNV Bondgenoten Philips praat met stakers Terneuzen '