FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Stakers Philips naar Eindhoven

Stakers Philips naar Eindhoven

De stakers van de Philipsvestiging in Terneuzen, vertrekken dinsdagochtend vroeg (07.00 uur) naar Eindhoven. In 6 a 7 bussen gaan de stakers met vrouw en kinderen morgenochtend naar het hoofdkantoor aan de Mathildelaan in Eindhoven. Er zou een regulier overleg plaatsvinden tussen vakbonden en het hoofd van de divisie Lighting Nederland. Philips heeft dit overleg afgezegd. De vakbonden gaan toch die kant uit en wel met de stakers.

Voorlopig is er nog steeds sprake van een patstelling. De directie van Lighting wil niet praten, de stakers willen op deze manier niet aan het werk. De eisen zijn nog steeds hetzelfde; of uitvoering geven aan het alternatieve plan van de ondernemingsraad, en dus behoud van productie en ontwikkeling van spaarlampen in Terneuzen, of een inhoudelijk gesprek over het plan. Bestuurder Jan Cuperus van FNV Bondgenoten: 'Zolang daar niet aan tegemoet wordt gekomen gaan we door. Ik vind het ook een teken aan de wand dat het gesprek van dinsdag is afgezegd. Dat versterkt mijn idee dat het niet alleen om de fabriek in Terneuzen gaat maar om meerdere vestigingen van Lighting in Nederland. Philips moet maar eens open kaart spelen over wat ze nou voor een plannen heeft. Deze struisvogelpolitiek levert ze niets op'.

Deel: ' FNV Bondgenoten Stakers Philips naar Eindhoven '