FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten verrast door overname Frans Maas Groep

FNV Bondgenoten is bepaald niet aangenaam verrast over de vandaag aangekondigde overname van EDC door de Frans Maas Groep N.V. De Frans Maas Groep neemt een aantal bedrijven over waar de loon en arbeidsvoorwaarden naar behoren zijn geregeld. Dat geldt zeker niet voor de vestigingen van Frans Maas.

Bestuurder Kees van Nimwegen:'Wij proberen al tijden om bij Frans Maas een marktconforme CAO toegepast te krijgen. Tot nog toe zonder resultaat. Bovendien hebben wij geen goede ervaringen met overnames door Frans Maas in het verleden. Toezeggingen over behoud van loon en arbeidsvoorwaarden werden en worden lang niet altijd nagekomen. Wij hadden de transactie dan ook liever andersom gezien. Maar goed, elke gelegenheid kent zo z'n kansen en wij zullen ons best doen om deze te benutten.'

FNV Bondgenoten wordt in het kader van de SER-fusiegedragsregels binnenkort uitgenodigd voor een eerste gesprek over de voorgenomen transactie. De bond zal verder contact opnemen met de Centrale Ondernemingsraden van beide bedrijven.

Meer informatie:
Kees van Nimwegen, bestuurder:
010-2355168 of 06-22998125

03 sep 99 13:07