FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Ontslagen KLM onaanvaardbaar

Ontslagen bij KLM onaanvaardbaar

Voor FNV Bondgenoten zijn eventuele gedwongen ontslagen bij de KLM niet bespreekbaar. KLM kondigde vanochtend vroeg aan dat de kwartaalcijfers slecht zijn. Zo slecht dat het bedrijf maatregelen heeft aangekondigd en die hebben consequenties voor de werkgelegenheid. José Smeets, bestuurder FNV Bondgenoten: 'Voor mij is dat onbespreekbaar. Ik had wel verwacht dat de resultaten niet goed zouden zijn maar het snijden in personeel heeft me compleet verbaasd. Nog geen maand geleden hebben we afspraken gemaakt over 200 mensen extra bij de afhandeling. En nu willen ze schrappen in de werkgelegenheid. Dat is echt volstrekt onaanvaardbaar. Personeel bij de KLM geeft al lange tijd aan dat ze op hun tandvlees lopen. De werkdruk is veel te hoog en er zijn gewoonweg te weinig mensen voor het werk. Dat heeft een tijdje terug geleid tot onrust en spontane werkonderbrekingen'.
KLM heeft aangekondigd met 5 tot 10 procent te snoeien in productie en overhead. José Smeets: Als het gaat om 10 procent dan praat je over zo'n 3.000 arbeidsplaatsen. Half maart horen we pas wat de KLM werkelijk gaat doen. Voor de werknemers is dit een heel onzekere situatie. We zullen er op aandringen om zo snel mogelijk helderheid te scheppen voor het personeel'.
Vanmiddag is er overleg tussen vakbonden en de KLM.

Zoekwoorden:

Deel: ' FNV Bondgenoten vindt ontslagen bij KLM onaanvaardbaar '