Persbericht FNV

Datum: 29 mei 1999

Plaats: Nieuwspoort, Lange Poten 10, Den Haag

Aanvang: 13.00 uur

De Europese verkiezingen komen eraan. Op 10 juni a.s. kunnen we allemaal stemmen voor een nieuw Europees Parlement Gaat u stemmen ? Of vindt u Europa maar een ‘ver van mijn bed show’ ? Hoe denkt u over Europa ? Wat zijn uw verwachtingen ? De FNV biedt haar leden de kans om de Europese Unie eens van dichtbij mee te maken:
Kom op zaterdag 29 mei naar Den Haag en stel uw vragen aan de EP-lijsttrekkers van PvdA, CDA, VVD, D’66 en GroenLinks. Op dezelfde dag vindt er in Den Haag een open dag plaats in de Tweede Kamer om de Europese verkiezingen dichter bij de kiezers te brengen. Om u in de gelegenheid te stellen ook naar deze dag te gaan organiseren wij het lijsttrekkersdebat in Den Haag op loopafstand van de Tweede Kamer.

Op zaterdag 29 mei kunt u in de ochtend in het nieuwe gebouw van de Tweede Kamer een ronde maken langs de verschillende partijen. Vervolgens discussieert u om 13.00 uur onder leiding van FNV voorzitter Lodewijk de Waal mee met de lijsttrekkers van de vijf grootste politieke partijen.
Confronteer deze toekomstige leden van het Europees Parlement met uw twijfels en verwachtingen !

De FNV is altijd een voorstander van Europese integratie geweest. Ze zet zich in voor verbreding en verdieping van de Europese Unie. Maar dan wel een Europa dat zich minder eenzijdig richt op economische doelstellingen. De sociale dimensie - bestrijding van werkloosheid en sociale bescherming van werknemers - moeten meer aandacht krijgen. Ook op milieugebied moet er door Europa veel meer gedaan worden. Daarom hebben wij als de vijf centrale thema’s voor dit verkiezingsdebat gekozen voor: werkgelegenheid, milieu, uitbreiding van de EU, democratie en asielbeleid.

U kunt zich opgeven voor deze dag door het emailen van bijgaand inschrijvingsformulier vóór 13 mei a.s. aan de FNV (t.a.v. Magda Wijker, tel: 020-5816520).

Ongeveer een week voor de bijeenkomst ontvangt u een definitief programma, routebeschrijving en een pamflet met de eisen die de FNV stelt aan de toekomst van de Europese Unie.

Deel: ' FNV lijsttrekkersdebat Verkiezingen Europees Parlement '