FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Bedrijf zet staking-brekers in

Schoonmaakbedrijf zet staking-brekers in

Het schoonmaakbedrijf ICS Nederland heeft vandaag staking-brekers ingezet. Werknemers van het bedrijf zijn in Weert in staking sinds afgelopen dinsdag. De arbeidsinspectie heeft vandaag een controle uitgevoerd en trof uitzendkrachten aan die werkten in plaats van het eigenlijke personeel. Ondertussen heeft ICS een kort geding aangespannen om de staking te laten stoppen. Dinsdag 29 februari a.s. volgt de uitspraak.

Inzet van het conflict in Weert is de hoge werkdruk voor het personeel. Toen de werkgever afgelopen maandag opnieuw bepaalde dat er meer werk in minder tijd gedaan zou moeten worden, sloeg de vlam in de pan. FNV Bondgenoten stelde het bedrijf een ultimatum en vanaf dinsdag ging het personeel voor onbepaalde tijd in staking. Bestuurder Mari Martens van FNV Bondgenoten: 'Werkdruk is al veel langer een probleem in de schoonmaak. In oktober vorig jaar is nog een afspraak met de werkgever gemaakt dat de werkdruk niet verder zou stijgen. Ondertussen hebben we ook al een procedure opgestart bij de Raad Arbeidsverhoudingen Schoonmaak (RAS) om te kijken wat er aan de werkdruk gedaan kan worden. Wij eisen dat de werkgever zich, zolang die procedure loopt, houdt aan de afspraken van oktober. Dat is dus niet het geval. Dat ze proberen de staking te breken door het inzetten van uitzendkrachten is natuurlijk ronduit schandalig', aldus Martens.

Deel: ' FNV schoonmaakbedrijf ICS zet staking-brekers in '