Rabobank Nederland

rabobank

FNV: vandaag laatste kans voor werkgevers metaal en techniek

Beursmedia/Betten, 22/3/1999

De vakbonden FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond en de Unie verschijnen maandag 22 maart voor de laatste keer aan de onderhandelingstafel met de werkgevers in de sector Metaal en Techniek. Als deze ronde geen pricipe-akkoord oplevert komen er zeker stakingen, meldt het FNV in een persbericht.
De weinig constructieve opstelling van de werkgevers zorgt ervoor dat de onderhandelingen uiterst moeizaam verlopen, aldus de FNV. Volgens de vakbond weigeren de werkgevers de bonden tegemoet te komen over de manier waarop werknemers overwerk kunnen compenseren. Ook het loonbod, is volgens de FNV, ver onder de maat.

De bonden hebben al een landelijk actiecomite opgericht. Ook in de bedrijven worden acties voorbereid. In de week voorafgaand aan het overleg (15-19 maart) vonden al zeventig poort-,kantine-en andere acties plaats in het hele land. Vanmorgen werden bij ruim twintig bedrijven in friesland poortacties gehouden om de druk op het cao-overleg van vandaag op te voeren. De actiebereidheid in de sector metaal en techniek is, volgens de vakbonden, nog nooit zo groot geweest.

Deel: ' FNV vandaag laatste kans werkgevers metaal en techniek '