Siemens Nederland N.V. Index Search Contact Home

Primary navigation buttons

Recente persberichten Archief persberichten Persberichten zoeken Internationale persberichten Foto catalogus

Zoetermeer, dinsdag 5 oktober 1999

Focus-line: keuken inbouwapparatuur in aluminium-design van Siemens

Siemens introduceert een nieuwe serie keuken inbouwapparatuur; Focus-line. De serie kenmerkt zich door de combinatie van de hoogwaardige materialen aluminium en glas, die de Focus-line een geheel eigen gezicht geeft. Daarmee is Siemens een van de eerste fabrikanten van keuken inbouwapparatuur die aluminium toepast. De techniek in de producten loopt voorop in de ontwikkelingen, zodat elk product optimaal comfort biedt. De serie bestaat uit fornuizen, ovens, oven met magnetron, schouwkappen, integreerbare afwasautomaten en vrijstaand te plaatsen koel-/vriesautomaten.

Aluminium is, naast roestvrijstaal, hét nieuwe materiaal in de keuken. Focus-line: keuken inbouwapparatuur inaluminium-design van Siemens In de apparatuur, de keukenkastjes en de klein huishoudelijke producten. De brede toepasbaarheid en de geheel eigen 'look' maken aluminium zeer decoratief. De Focus-line van Siemens laat zien hoe elegant en esthetisch aluminium gebruikt kan worden. Een echt programma dus voor liefhebbers van stijlvol en modern keuken-design.

De zachte uitstraling van de Focus-line is bedrieglijk, want het aluminium in de Focus-line heeft een hardere oppervlaktestructuur dan roestvrijstaal of glas. Dit betekent dan ook dat het zeer krasbestendig is. Maar het materiaal is ook zeer gemakkelijk te reinigen en laat geen vingerafdrukken achter, zodat de Focus-line altijd haar elegantie behoudt. Bovendien laat het zich gemakkelijk met andere materialen combineren in koele of warme tinten.

Van afwasautomaten tot ovens De fornuizen en ovens hebben een bedieningspaneel van zwart glas en aluminium met verzinkbare bedieningsknoppen. De licht gebogen aluminium handgreep benadrukt de sierlijke stijl. De eenvoudige bediening, de extra onderwarmte en de speciale filtering zijn een paar voorbeelden die de fornuizen en ovens het optimale comfort geven. De aluminium schouwkappen in 60 of 90 cm breed zorgen ervoor dat de dampen en kookluchtjes zo snel mogelijk uit de keuken verwijderd worden. Na het diner is de vaat heel gemakkelijk in de integreerbare afwasautomaat te plaatsen. Met het overzichtelijke bedieningspaneel, van zwart glas en aluminium, is de afwasautomaat gemakkelijk in te stellen. Met een waterverbruik van slechts 12 liter is de automaat eveneens heel zuinig.

Evenals de koel-/vriescombinaties van de Focus-line. De 3 modellen hebben alle een aluminium front, zijn voorzien van de laatste techniek en zijn vrijstaand te plaatsen door de mooi afgewerkte behuizing. De glasplaten in het koelgedeelte zijn met aluminiumlijsten afgewerkt. De twee grote modellen hebben een behuizing in antracietkleur, een separaat vriesgedeelte en in het koelgedeelte zijn de accessoires als eierrekje en botervloot uitgevoerd in respectievelijk aluminium en roestvijstaal. De kleinste onder de koel-/vriesautomaten heeft een behuizing in pacific-blue en heeft een aluminium flessenhouder die heel decoratief ook bovenop de koel-/vriesautomaat geplaatst kan worden.

Informatie voor de lezer: Siemens infocentrum, telefoon 070 - 333 2930 / 2570; www.siemens.nl/huishouden e-mail: infocentrum@siemens.nl

Informatie voor de redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Consumentenproducten Eveline van H