FoodShare Festival op Burendag

Delen staat voorop

Amsterdam, 20170919 -- Na het succes van de eerste editie vorig jaar, organiseert vrijwilligersclub Stichting Amsterdam BLEND het tweede FoodShare Festival op Burendag: het social foodfestival voor en door Amsterdammers waar gratis uitwisseling centraal staat. Bezoekers nemen een eigen gerecht of hapjes mee om te delen en genieten zo gratis mee van de Free Food Market met picknickterras, activiteiten en live entertainment. Zaterdag 23 september 2017 15:00 – 20:00 op het Zoutkeetsplein in Amsterdam-West.

Dit €0,- evenement is opgezet om alle Amsterdammers op een laagdrempelige manier samen te brengen. Buurtbewoners, betrokken ondernemers en sociale initiatieven krijgen een podium. Dit is het eerste social foodfestival waar niet betaald wordt maar gedeeld. Gratis uitwisseling van talenten, diensten en gerechten staat centraal. Zo kan iedereen zowel meegenieten als bijdragen en kan er geproefd worden van de diverse smaken en culturen die de buurt rijk is.

Voor jong en oud is er van alles te doen en te proeven. Entree en deelname zijn gratis – neem ook iets lekkers mee om te delen, bijvoorbeeld een lievelingsgerecht, zelfgemaakte hapjes of iets lekkers voor op de barbecue.

*Alcoholische dranken zijn tegen betaling verkrijgbaar bij Café MADS.

Programma: Amsterdam BLEND FoodShare Festival op Burendag 2017

15:00 – 20:00 Zoutkeetsplein 1013LD Amsterdam
★ Activiteiten: Upcycle cadeaus maken met Atelier Zoet & Zagen, Veem House workshop ‘Verbeelding’, Leer in een kwartier gitaarspelen met Carolien Linger, Greenpeace Virtual Reality Boat, Legia’s stoelmassages, Museum Het Schip, ‘De Eenzame Kraam’ van ABC Alliantie en diverse buurtinitiatieven olv de regiegroep. Bij de talentenruilkraam van ruileconomie piraten ‘Adventures of the Valparaiso’ delen bezoekers hun talent en tijd dmv briefjes – van klushulp en vervoer tot dierenoppas, yogales of een kop koffie met luisterend oor.

★ Live muziek: DJ Justes Maduro, Motha Earth, Leo’s One Man Band, Vuurpaard en DJ Ray Lévant.

★ Vanaf 17:00 Free Food Market en picknickterras met oa: de Buren BBQ, Chef Kamal, Taste Before You Waste, Guerilla Kitchen, Good Neighbours en jouw lievelingsgerechten of desserts.

★ Fotografiewedstrijd Zeeheldenbuurt: iedereen die werkt en/of woont in Amsterdam-West kon hun bijzondere foto’s inzenden. De shortlist is bekend en om 19:00 start vanaf het Zoutkeetsplein een rondleiding langs etalages waar deze inzendingen op groot formaat getoond staan. Rond 19:45 wordt op het podium de juryprijs uitgereikt door stadsdeelvoorzitter Melanie van der Horst en kan er gestemd worden voor de publieksprijs.

Wie ook iets leuks wil organiseren of gezellig mee wil werken als vrijwilliger kan zich nog aanmelden via meedoen@amsterdamblendmarket.nl. Naast meegenieten van het feest krijgen alle vrijwilligers Makkies aangeboden – een beloningsmiddel voor hun vrijwillige inzet te besteden door de stad of in ruil voor vrijwilligershulp.

Het Amsterdam BLEND FoodShare Festival 2017 wordt georganiseerd door Stichting Amsterdam BLEND Events ism Gemeente Amsterdam Stadsdeel West, ABC Alliantie, Café MADS, diverse foodsponsors en heel veel vrijwilligers.

Alle highlights zijn te volgen via www.facebook.com/AmsterdamBLENDmarket

Amsterdam BLEND: Local Goods. Local Heroes.
Amsterdam BLEND staat voor samenkomen, samen delen en samen doen. Online in de community en tijdens de BLEND events zoals de Amsterdam BLEND Markets, de FoodShare events en de jaarlijkse Weggeefmarkt. Elke Amsterdam BLEND event is een sociaal evenement georganiseerd door vrijwilligers met aandacht voor lokale helden: buurtbewoners, ondernemers, talent en sociale initiatieven.

Website: www.amsterdamblendmarket.nl

Facebook: www.facebook.com/AmsterdamBLENDmarket