Ford Motor en Shell Services International nemen Office 2000 wereldwijd in ruim dertig landen in gebruik

Nieuwe 'global technology' in Microsoft Office 2000 leidt tot vereenvoudigde ingebruikname van software bij toonaangevende multinationals

Schiphol-Rijk, 9 maart 1999 - Microsoft kondigt aan, dat twee multinationale ondernemingen, Ford Motor Co. en Shell Services International, de 'global technology' van Microsoft Office 2000 zullen inzetten om desktops wereldwijd te standaardiseren en om het uitwisselen van informatie in verschillende talen te vereenvoudigen. Tevens annonceert het bedrijf, dat voor cliënten een uitgebreide set universele opties beschikbaar zal komen in de vorm van Office 2000 Proofing Tools en Office 2000 met MultiLanguage Pack.

"Om succesvol een geïntegreerde toepassing wereldwijd in te voeren, is het van groot belang om voor taalkwesties en culturele verschillen een oplossing te bieden," stelt Cindy Miller, vice president infrastructure technology services bij Shell Services International. "De 'global technology' van kosten van ingebruikname. Het wereldwijd identieke programma maakt dit hele proces eenvoudiger voor ons en voor onze klanten."

De global technology ofwel universele technologie binnen Microsoft Office
2000 omvat onder andere een wereldwijd identieke executable-architectuur voor het vereenvoudigen van de ingebruikname van de software in verschillende talen, automatische taaldetectiemogelijkheden binnen Word 2000 zodat het bewerken en op spelling controleren van meertalige documenten wordt vereenvoudigd, alsmede ondersteuning voor het eurosymbool.

De voor eindgebruikers ontwikkelde Office 2000 Proofing Tools vergroten de wereldwijde functionaliteit van Office 2000 door middel van additionele spellingcontrole tools voor ruim dertig talen. Office 2000 met MultiLanguage Pack is ontwikkeld voor multinationaal opererende ondernemingen en vergroot de functionaliteit nog verder door de mogelijkheid om snel te schakelen tussen verschillende gebruikersinterfaces en helpfuncties in ruim 25 talen.

Mobiele gebruikers en andere werknemers binnen multinationale ondernemingen kunnen aldus werkstations delen, ongeacht de door hen gebruikte taal. Ook kunnen gecentraliseerde, wereldwijd opererende helpdesks de taalinterfaces op hun computerschermen aanpassen aan die van hun gebruikers. Office 2000 met MultiLanguage Pack bevat tevens alle mogelijkheden die beschikbaar zijn in Office 2000 Proofing Tools.
De 'global technology' in Office 2000
De global technology in Office 2000 is vormgegeven door de Office Advisory Council, een groep Office-gebruikers die van start tot finish betrokken is geweest bij de ontwikkeling van Office 2000. Deze adviesraad, met daarin IT-professionals van Ford en andere multinationale ondernemingen, heeft reeds in de eerste fase van het ontwerpproces waardevolle input geboden.

"De Office Advisory Council hielp ons beseffen hoe waardevol een consistent, meertalig desktop-platform is voor multinationale ondernemingen," meldt Jon DeVaan, vice president van de desktop applications division van Microsoft. "We ontwikkelden Office 2000 om het wereldwijd opererende IT-beheerders eenvoudiger te maken het pakket in gebruik te nemen en te beheren, alsook om individuele gebruikers productiever te maken in meertalige omgevingen."

Distributie Office 2000 met MultiLanguage Pack en Office 2000 Proofing Tools

Microsoft zal drie versies van Office 2000 met MultiLanguage Pack op de markt brengen: Microsoft Office 2000 Standard met MultiLanguage Pack, Microsoft Office 2000 Professional met MultiLanguage Pack en Microsoft Office 2000 Premium met MultiLanguage Pack. Office 2000 met MultiLanguage Pack zal exclusief beschikbaar zijn via Microsoft's volume-license programma. Microsoft Office 2000 Proofing Tools zal beschikbaar komen via het verkoopkanaal en via Microsoft's volume-license programma.

Over Office 2000
De Microsoft Office 2000 productlijn bestaat uit vijf verschillende suites, die gezamenlijk een set oplossingen bieden die toegespitst zijn op verschillende soorten organisaties. Office 2000 Premium is de meest uitgebreide suite en bevat FrontPage 2000 (voor het creëren en beheren van websites), PhotoDraw 2000 (zakelijke grafische software), Word 2000, Excel
2000, Outlook 2000, PowerPoint 2000 (grafische presentatiesoftware), Access
2000, Publisher 2000, Microsoft Small Business Tools en de Internet Explorer
5.0 browser.

Over Shell Services International
Shell Services International (SSI) is een onafhankelijke aanbieder van zakelijke oplossingen aan leden van de Royal Dutch/Shell Group en andere wereldwijd opererende ondernemingen. SSI biedt ondersteuning aan ruim 40.000 desktopgebruikers op meer dan vierhonderd locaties wereldwijd. Over Ford Motor Company
Ford Motor Company is de op een na grootste fabrikant van voertuigen ter wereld. Merken onder de Ford-paraplu zijn onder andere Lincoln, Mercury, Ford, Mazda, Jaguar en Aston Martin.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Ford Motor en Shell Services nemen Office 2000 in gebruik '