Forse toename van het aantal beveiligd opgeslagen leenovereenkomsten

iStrongBox springt in gat dat de Belastingdienst laat vallen sinds 1 januari 2013

AMERSFOORT, 20170926 -- “Deze toename toename van het aantal beveiligd opgeslagen leenovereenkomsten maken wij op uit de titel van de bestanden, want dat is het enige wat wij ervan kunnen lezen. De inhoud van het document wordt versleuteld opgeslagen in beveiligde datacenters in Nederland. Veiligheid staat voorop!” Aldus Rob Lammé, directeur van iStrongBox.

Registratie van documenten
Alle geregistreerde documenten krijgen een registratiedatum. De inhoud wordt vastgelegd op een niet te kraken manier. Er kunnen geen veranderingen aangebracht worden. “Zodra de eigenaar iets aan wil passen, al is het een komma, dan moet hij het document opnieuw registreren. Op die manier is het juridisch aantoonbaar dat de inhoud ongewijzigd is. Dit voorkomt discussie achteraf.” Klanten krijgen hiermee de zekerheid dat alle belangrijke documenten veilig bewaard worden.

Leenovereenkomst
Om problemen achteraf te voorkomen is het verstandig om alle afspraken vast te leggen zodra u een lening verschaft aan familie, vriend of zakenpartner. “Niemand kan in de toekomst kijken. Relaties kunnen veranderen, er kunnen ruzies ontstaan. Omstandigheden kunnen veranderen, denk aan overlijden en erfenis. En situaties kunnen veranderen, zoals aanslagen van de fiscus waar geen rekening mee gehouden is. De aangename sfeer die er was toen u de lening verschafte, kan volledig omslaan. Dan is het prettig om te weten dat de afspraken beveiligd en rechtsgeldig opgeslagen zijn.”

Beveiligd opslaan
Naast leenovereenkomsten, worden er bij iStrongBox talloze andere documenten opgeslagen. Rob legt uit: “In enkele stappen en tegen een kleine vergoeding kunnen kopieën van belangrijke digitale documenten bij ons voor een bepaalde periode opgeslagen en geregistreerd worden. Van diploma’s en creatieve ideeën tot juridische producten. Zowel particulieren als eigenaren en medewerkers van kleine en grote bedrijven weten de weg naar onze website en daarmee naar onze beveiligde opslagruimte te vinden.” Kijk voor meer informatie over het opslaan en registreren van uw documenten op www.istrongbox.nl.

[logo iStrongBox]
Over iStrongBox:
Met ingang van 1 januari 2013 is de Belastingdienst gestopt met het registreren van onderhandse akten waarmee rechtszekerheid bij geschillen verschaft werd.  Omdat het belangrijk blijft om het bestaan en inhoud van onderhandse akten tegenover derden aan te kunnen tonen, biedt iStrongBox, de online registratiedienst, nu deze rechtszekerheid op unieke wijze! Daarnaast zorgt iStrongBox voor de opslag van uw waardevolle documenten een veilige omgeving.

Deel: ' Forse toename van het aantal beveiligd opgeslagen leenovereenkomsten '