Wereld Natuur Fonds Nederland

Foto-expositie over Yellowstoneparken van Europa

24 juni - Op 6 juli a.s. zal de recentelijk benoemde WNFvoorzitter Hans Wijers de foto-expositie Yellowstoneparken van Europa openen in het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten De Veluwezoom in Rheden. De expositie is samengesteld door James van Leuven en geeft een indrukwekkend beeld van de schoonheid van enkele belangrijke natuurgebieden in Europa.

De expositie is gemaakt ter gelegenheid van de introductie van het PAN Parkenproject, een concept van het Wereld Natuur Fonds en de recreatieonderneming Molecaten Groep. In PAN-parken hoeven natuur en toerisme niet langer elkaars vijanden te zijn. Zij kunnen elkaar juist versterken. De fotos geven een beeld van de prachtige natuur in de zes nationale parken die proefdraaien met het PAN-Parkenconcept. Zij laten Europa zien met zijn eigen jungles en wilde dieren zoals beren, lynxen en wolven. Van Leuven heeft materiaal van Europese topfotografen gebruikt.

De expositie is deze zomer op zeven plaatsen in Europa te zien. Rond de tentoonstelling zijn foto-evenementen georganiseerd. Het geheel is gesponserd door Canon.

Bezoekers zijn van harte welkom bij de officiële opening van de expositie op 6 juli om 16.00 uur, of op een later tijdstip. De foto-expositie loopt nog tot 1 november in De Veluwezoom, bezoekerstijden van dinsdag tot en met zondag van 10.00 tot 17.00 uur. Adres: Heuvenseweg 5 A, Rheden.

Deel: ' Foto-expositie over Yellowstoneparken van Europa '