Gemeente Den Helder

De natuur helder in beeld

Datum: 7 maart 2000

In de maanden maart en april wordt u in de gelegenheid gesteld een bezoek te brengen aan de fototentoonstelling `De natuur helder in beeld'. Deze wordt gehouden in één van de lokalen van `De Groene Poolster' aan de Pasteurstraat.

Fotograaf Dornseiffen heeft uit zijn grote collectie dia's een keuze gemaakt en hiervan zes thema's samengesteld. Hierdoor is er een serie schitterende foto's ontstaan over landschappen, vogels, vlinders, libellen, paddestoelen en planten in Den Helder en omgeving.

Voor kinderen vanaf 8 jaar is er de mogelijkheid om met twee verschillende `onderzoekboekjes' opdrachten over de foto's te maken. Voor de ouderen is er een tentoonstellingsboekje beschikbaar, terwijl voor iedere bezoeker een attentie klaar ligt.

Op werkdagen kunnen scholen met de leerlingen van groep 6 t/m 8 `s morgens tussen 10.0 uur en 12.00 uur een bezoek aan de fototentoonstelling brengen. `s Middags bent u van harte welkom tussen 14.00 en 16.00 uur. Op de zondagmiddagen in maart en april zijn de openingstijden eveneens van 14.00 uur tot 16.00 uur.

De tentoonstelling wordt op zondag 12 maart a.s. om 14.00 uur door wethouder mw. Vos-Brandjes officieel geopend.

Deel: ' Fototentoonstelling natuur Den Helder in De Groene Poolster '