Algemene omroepvereniging AVRO

Hilversum, 2 december 2009

FOTOWEDSTRIJD THE NEW YORK CONNECTION SUCCESVOL

De AVRO heeft het 400 jarig bestaan van New York uitgebreid gevierd op televisie, radio en internet. In september was de vierdelige documentaire The New York Connection te zien en tegelijkertijd heeft de AVRO een fotowedstrijd uitgezet via internet. Bijna duizend inspirerende foto's zijn ingestuurd en inmiddels is de winnaar bekend. De winnende foto samen met alle anderen zijn te bewonderen op thenewyorkconnection.avro.nl.

De winnende foto is van Feije Riemersma en heeft de titel 'Mannequin op Brooklyn Bridge'. De keuze voor deze foto was niet eenvoudig, uiteindelijk koos de jury unaniem voor een typisch New Yorks straatbeeld als winnaar. Een humoristische momentopname van het alledaagse leven in de bruisende wereldstad New York. Niemand kijkt daar nog op van een exotisch uitgedost fotomodel, paraderend midden op de Brooklyn Bridge. Alleen de hardloper werd betrapt op iets wat toch zijn aandacht trok. Wie is hier de voyeur? De hardloper of de kijker?

De vierdelige serie The New York Connection is inmiddels verkrijgbaar in de webshop van de AVRO via webshop.avro.nl. De serie is een tocht door het New York van nu waarbij sporen van het Hollandse verleden van de stad de leidraad vormen. Presentatie is in handen van Dirk van Weelden.

Zoekwoorden:

Deel: ' Fotowedstrijd The New York Connection succesvol '