1000ste EXAMENKANDIDAAT FFP EXAMEN

UTRECHT, 26 november 1999 - Op 26 november is het 1000ste examen Financiële Planner afgelegd door mevrouw C.M.D. de Langen. Na het behalen van het examen ontvangt zij het certificaat van de Federatie Financiële Planners (FFP). Certificaathouders met minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring als financieel planner worden in het openbare register van de FFP opgenomen.

Het examen van de FFP toetst de financieel planner op de kennis in zes vakgebieden die op een geïntegreerde wijze in de financiële planning worden toegepast. De vakgebieden vallen uiteen in: belastingen, huwelijksvermogensrecht en erfrecht, sociale zekerheid, sparen en beleggen, financieringen, levensverzekeringen en pensioenen.

De Federatie Financiële Planners, gestart in maart 1996, stelt zich ten doel het kwalitatief onderscheid tussen financiële planners in de markt zichtbaar te maken en bekendheid te geven aan het fenomeen persoonlijke financiële planning. Voor behoud van het geregistreerde FFP-certificaat dienen financiële planners aantoonbaar hun kennis op peil te houden door deel te nemen aan een systeem van permanente educatie.

Op dit moment zijn er 900 gecertificeerde financiële planners ingeschreven in het register van de FFP, waarvan meer dan de helft werkzaam is in het bankwezen.

Zoekwoorden:

Deel: ' FPP telt duizendste kandidaat voor examen Financiele Planner '