fractie slotdividend aandeel aegon vastgesteld op 1/141

tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders, gehouden op 29 april 1999, is per gewoon aandeel aegon van nlg 0,50 nominaal een dividend van eur 1,01 (nlg 2,23) over het boekjaar 1998 goedgekeurd. na aftrek van het interim-dividend van eur 0,42 (nlg 0,93) bedraagt het slotdividend eur 0,59 (nlg 1,30) per gewoon aandeel.

zoals gebruikelijk wordt het slotdividend naar keuze van de aandeelhouder geheel in contanten of geheel in aandelen beschikbaar gesteld. vanaf 4 tot en met 11 mei 1999 hebben aandeelhouders hun voorkeur voor uitbetaling in contanten dan wel in aandelen kenbaar kunnen maken. gezien de sterke vermogenspositie van aegon stimuleren wij de keuze voor dividend in contanten.

het dividend in aandelen is gebaseerd op de gemiddelde koers van het aandeel aegon aan de amsterdam exchanges over een periode van vijf beursdagen, van 12 tot en met 19 mei 1999.

het benodigde aantal dividend coupons nummer 14, noodzakelijk om in aanmerking te komen voor iin nieuw gewoon aandeel aegon met een nominale waarde van nlg 0,50, is vastgesteld op 141. hiermee is de waarde van het dividend in aandelen 3,4% lager dan de waarde van het dividend in contanten.

het slotdividend wordt vanaf 26 mei 1999 betaalbaar gesteld. het recht tot uitbetaling van het dividend in contanten dan wel aandelen wordt aan houders van cf-stukken ter beschikking gesteld door tussenkomst van de instellingen, alwaar de aandelen zich bij kantoorsluiting op 3 mei 1999 in bewaring bevonden. aegons transfer-agent, citibank, zal contact opnemen met houders van new york aandelen aegon.

den haag, 20 mei 1999

voor nadere informatie: