STICHTING BEURS VAN BERLAGE

Frank Lloyd Wright tentoonstelling breekt records

Frank Lloyd Wright tentoonstelling drukst bezochte architectuurtentoonstelling in Beurs van Berlage

De tentoonstelling Frank Lloyd Wright meets Berlage trok 40.845 betalende bezoekers. Dit is het hoogste bezoekersaantal dat ooit naar de Beurs van Berlage kwam voor een tentoonstelling over architectuur.
Ter vergelijking: Gaud¡ trok in 1988 ruim 27.000 bezoekers, Aldo Rossi in 1991 ruim 21.000 en Aldo van Eyck in 1989 bijna 13.000 bezoekers. Opvallend was het hoge percentage jonge bezoekers: tien procent van de bezoekers maakte gebruik van een CJP- of studentenkaart.

Frank Lloyd Wright meets Berlage gaf een overzicht van het werk van deze beroemde Amerikaanse architect en van zijn invloed op Nederlandse architecten zoals Berlage, Rietveld, Dudok en Wils. De tentoonstelling was een co-productie met het Vitra Design Museum uit Weil am Rhein (Duitsland) en Exhibitions International uit New York.
De tentoonstelling werd ondersteund door de Frank Lloyd Wright Foundation uit Scottsdale, Arizona.

De tentoonstelling was in Nederland mogelijk dankzij subsidies van de Mondriaan Stichting en het Stimuleringsfonds voor Architectuur. ING Vastgoed en Heijmans Bouw en Vastgoedontwikkeling, beiden verbonden aan de ontwikkeling en de nieuwe inrichting van het Museumplein in Amsterdam, waren de sponsors.

Het overzicht van Frank Lloyd Wright zal aan het eind van dit jaar te zien zijn in het nieuw te openen Vitra Design Museum in Berlijn.

inlichtingen: Guus Bakker 020 530 4141, email gbakker@bvb.nl

13 sep 99 15:39