P E R S B E R I C H T

Frans van Belle benoemd tot Vice President Wholesale van MCI WorldCom International

Amsterdam, 22 december 1999 - Frans van Belle is recent benoemd tot Vice President van MCI WorldCom International. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de Europese Wholesale divisie en rapporteert hij rechtstreeks aan Liam Strong, CEO van MCI WorldCom International. Vanaf 1 januari 1999 was hij Managing Director Wholesale van MCI WorldCom International en daarvoor Managing Director van WorldCom Communications Nederland.

Wholesale is een business unit van MCI WorldCom International die zich vooral toelegt op de verkoop van producten en diensten aan internationaal opererende telecombedrijven. Deze unit richt zich op afnemers in Europa (14 landen) en momenteel vindt uitbreiding plaats naar het Verre Oosten.

Van Belle begon zijn carrière bij Philips Telecommunications, waar hij van 1984 tot 1989 diverse managementfuncties vervulde. Van 1989 tot 1992 was hij Area Manager Europe van PTT Telecom. In deze functie was hij onder meer verantwoordelijk voor het opzetten van de PTT-vestiging in Londen. In de twee jaar voordat hij bij MCI WorldCom in dienst trad was Van Belle directeur-eigenaar van International Telecom Carrier Services (ITCS). Dit bedrijf was onder andere distributeur van WorldCom services in de Benelux.

Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is een toonaangevend, wereldwijd opererend telecombedrijf. Het bedrijf is beursgenoteerd en behaalde in het boekjaar 1998 een omzet van $ 30 miljard. Het bedrijf telt ruim 75.000 medewerkers die in meer dan 65 landen actief zijn. Kenmerkend voor het bedrijf is het eigen wereldomspannende glasvezelnetwerk. Op basis van dit netwerk en de daarover te leveren services beoogt MCI WorldCom om binnen nu en maximaal vijf jaar de nummer één telecompartner te worden voor het bedrijfsleven en overheidsinstellingen.

In Nederland is MCI WorldCom in 1995 in Amsterdam gestart met 20 medewerkers. Nu telt de Nederlandse operatie circa 500 medewerkers en is het bedrijf naast Amsterdam gevestigd in Rotterdam en Utrecht. Op dit moment beschikt het bedrijf over eigen glasvezelnetwerken in Amsterdam en Rotterdam die rechtreeks gekoppeld zijn met het Pan-Europese netwerk. Om alle huidige en nieuwe klanten optimaal te kunnen bedienen zullen er in Nederland eind dit jaar tegen de 1.000 medewerkers voor MCI WorldCom actief zijn. Hiermee mag het bedrijf zich rekenen tot de grotere spelers op het gebied van werkgelegenheid en investeringen in de infrastructuur in Nederland.

Deel: ' Frans van Belle Vice President Wholesale MCI WorldCom '