Friese onderneemster wint prijs in Orlando, USA

Geesje Duursma , eigenaar van partycentrum 'De Pleats' in Burgum, heeft in Orlando (USA) een prijs in de wacht gesleept bij de internationale verkiezing van World Young Business Achiever (WYBA). Duursma kreeg een prijs in de categorie ' outstanding social awareness and responsibility '. De jury prees haar initiatief om cultuur en commercie in
één bedrijf te combineren. De WYBA is
de internationale verkiezing van jonge zakenman/-vrouw van het jaar.
Duursma won eerder de nationale verkiezing van "Jong MKB-er van het jaar 1999". Dit gaf recht op deelname aan de verkiezing van World Young Business Achiever die van 13 tot 15 april in Orlando, USA, is gehouden. De WYBA wordt door de Worldcom Public Relations Group (het grootste netwerk van onafhankelijke PR bureaus ter wereld) georganiseerd. Dit jaar deden 30 kandidaten uit 18 landen mee. De hoofdprijs is gegaan naar de grootste internet- en telecomaanbieder uit India.

De nationale verkiezing van Jong MKB-er van het jaar is een initiatief van Jong MKB- Nederland, een initiatief van MKB-Nederland. Duursma is bestuurslid van Jong MKB-Friesland. Deze afdeling telt momenteel 65 leden en organiseert maandelijks bijeenkomsten in het gebouw van de Kamer van Koophandel.

Datum: 17 april 2000
Afzender: S. Weiland, manager communicatie Kamer van Koophandel Friesland