'Geur van succes' onderzocht

Frisse adem voorwaarde voor goede samenwerking

AMSTERDAM, 17 november 1999 -- Een frisse adem is volgens ruim 47% van de werkende Nederlanders het belangrijkste aspect voor een prettige en succesvolle samenwerking. Dat is de belangrijkste conclusie uit het geur-van-succes-onderzoek van RBV Leaf. Naast de invloed van een eigen frisse adem op het zelfvertrouwen blijkt uit dit onderzoek ook het belang van de frisse adem van collega's of klanten. Voor de momenten tijdens het werk dat een frisse adem vereist is, introduceert RBV Leaf nu XyliFresh 100 Mints. Deze mints bevatten 100% xylitol en hebben daardoor tevens een gebitsverzorgende werking. Langdurig klinisch onderzoek wijst uit dat xylitol bijdraagt aan het voorkomen van gaatjes.

Uit het onderzoek blijkt dat frisse adem de bepalende geur van succes is. Het onderzoek is uitgevoerd op de NS-stations in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam. In de ochtendspits werden aan reizigers enkele korte vragen gesteld over de invloed van geuren op succesvol samenwerken. Uit het onderzoek blijkt dat een frisse adem hierbij van het grootste belang is. 80% van de ondervraagden geeft aan dat de eigen frisse adem essentieel is voor de uitoefening van zijn of haar werkzaamheden. Frisse adem wordt daarnaast als belangrijkste aspect genoemd in de samenwerking met anderen. Dit betekent dat dagelijks miljoenen werknemers naast een eigen frisse adem ook behoefte hebben aan een frisse adem van collega en klant. Naast frisse adem werd ook de invloed van de geur van parfum cq. aftershave en haarverzorgende middelen genoemd. Zij worden echter in mindere mate gezien als succesfactor voor de samenwerking. Wellicht speelt hierbij een rol dat overmatig gebruik ervan juist storend kan werken.

Gedrag
Een frisse adem begint bij een goed verzorgd gebit. Consistent poetsgedrag is een voorwaarde. Meer dan de helft van de respondenten verklaarde echter dat zij tijdens kantooruren (bijv. na de lunch) geen tandenborstel ter hand nemen. Het is simpelweg onhandig of zelfs onmogelijk.

Een andere manier om het gebit te verzorgen en een frisse adem te krijgen is het gebruik van kauwgom. Met klinisch onderzoek is al eerder wetenschappelijk bewezen dat kauwgom gezoet met xylitol een gebitsverzorgende functie heeft. Dit lijkt dan ook een alternatief voor die momenten waarop tandenpoetsen onmogelijk is. Uit het onderzoek blijkt dat kauwen op kauwgom tijdens kantooruren toegestaan is. Het wordt echter over het algemeen als minder geschikt gezien. Een kauwende receptionist of verkoper of kauwen tijdens vergaderingen is taboe bij de meeste bedrijven. Voor die momenten waarop een frisse adem gewenst is maar tandenpoetsen niet mogelijk en kauwgom kauwen minder geschikt is, introduceert RBV Leaf nu naast XyliFresh 100 kauwgom ook XyliFresh 100 Mints.

Nieuwe pastilles met bewezen gebitsverzorgende werking Net als de kauwgomvariant zijn de XyliFresh 100 Mints ook gezoet met 100% xylitol. De gebitsverzorgende werking van xylitol in kauwgom is al een aantal jaren bekend. De voorlopige resultaten uit een klinisch onderzoek dat is uitgevoerd onder schoolkinderen in Estland tonen nu aan dat ook xylitol in pastilles een vergelijkbare cari‰sremmende werking heeft.

Door hun frisse smaak en gebitsverzorgende werking zorgen deze kleine mintjes op een lekkere en discrete manier voor een frisse adem op het werk. Iedereen kan hiermee de hele dag de geur van succes verspreiden. De nieuwe XyliFresh 100 Mints worden aanbevolen door het Ivoren Kruis. Ze zijn beschikbaar in supermarkten en benzinestations in Nederland en verkrijgbaar in de smaken Peppermint en Mentholmint verpakt in handige doordrukstrips.

Deel: ' Frisse adem voorwaarde voor goede samenwerking '