Frontin PAUW winnaar 2016 in Overheidsondersteunende ICT

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20160531 -- Frontin PAUW BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Overheidsondersteunende-ICT-branche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf met een zeer sterke positionering. ‘Frontin PAUW weet zijn diepgaande vakkennis uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

In 2001 lanceerde Frontin PAUW BV zijn Product Algemene Uitkering op het Web, kortweg PAUW. Deze uiterst gecompliceerde internettoepassing ondersteunt het verzamel-, bereken- en analyseproces van het Gemeentefonds, een rijksuitkering voor de 390 Nederlandse gemeenten met een totale omvang van circa € 28 miljard. PAUW vereenvoudigt dit ingewikkeld verdeelstelstel en maakt een snelle en efficiënte verwerking van informatie mogelijk. Inmiddels wordt de softwareoplossing door 365 Nederlandse gemeenten gebruikt. Frontin PAUW BV, onderdeel van Frontin Group BV, is gevestigd in Dordrecht.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Frontin PAUW BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Frontin PAUW, want men is continu bezig zijn product te verbeteren en optimaal te laten aansluiten op de wensen van de klant.’

Dominante marktleider

PAUW heeft 150 pagina’s papier kunnen terugbrengen naar circa 2 pagina’s summary op het internet. De software verschaft aanbieders en ontvangers van Gemeentefondsgelden inzicht in hoe geldstromen lopen en hoeveel geld er naar een bepaalde gemeente gaat. ‘Dit alles in een uiterst fraai vormgegeven gebruikersinterface’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘De onderneming mag zich de dominante marktleider in haar segment noemen. Maar liefst 93% van alle gemeenten in Nederland is inmiddels klant. Er zijn grote consultancyclubs die de laatste jaren pogingen hebben gedaan om vergelijkbare programma’s te ontwikkelen, maar tot op heden heeft dat niet tot echte concurrentie geleid.’

PAUW wordt onophoudelijk aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen op het vakgebied. Jaarlijks worden nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Voor de ontwikkeling van de software wordt gebruikt gemaakt van een vast team van zzp’er programmeurs. Frontin PAUW is daarmee een marketingsalesorganisatie met een grote regiefunctie in dit zeer specifieke segment. Het pakket wordt op abonnementsbasis aangeboden aan gemeenten. Gemiddeld bedrag per jaar is circa € 4.400.

Frontin PAUW BV is een zeer hoogwaardig bedrijf dat een opmerkelijke positie heeft opgebouwd. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper. De terechte branchewinnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.frontinpauw.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. D. Jans Telefoon:  06-22574004 - Dirk.jans@frontinpauw.nl

Deel: ' Frontin PAUW winnaar 2016 in Overheidsondersteunende ICT '