fusie aot en bank labouchere gaat niet door

de beoogde fusie van aot en bank labouchere is afgebroken nadat directievoorzitter s.l. de boer van aot onverwachts heeft aangekondigd niet duurzaam beschikbaar te zijn om toe te treden tot de raad van bestuur van de nieuw te vormen combinatie. het feit dat heer de boer niet beschikbaar zal zijn om leiding te geven aan het fusieproces levert voor bank labouchere en haar aandeelhouder aegon, gelet op de rol van de voorzitter van een fusiepartner, een onaanvaardbare situatie op. dit besluit van de heer de boer wordt ondersteund door de voltallige directie van aot. in goed overleg hebben aot, bank labouchere en aegon besloten de fusiebesprekingen af te breken.

nu de beoogde fusie van bank labouchere en aot niet wordt geëffectueerd, zullen nieuwe strategische scenario's voor bank labouchere worden uitgewerkt. bank labouchere blijft derhalve een 100% dochteronderneming van aegon n.v. en daarin zal in 1999 geen verandering komen. gezien de sterke groei die de onderneming doormaakt en de zeer goede resultatenontwikkeling, blijft bank labouchere ook in 1999 naar verwachting bijdragen aan de groei van de winst per aandeel van aegon. aegon houdt vast aan de eerder dit jaar uitgesproken vooruitzichten voor 1999.

de directie van aot ziet de zelfstandige voortzetting van haar activiteiten met vertrouwen tegemoet. aot zal haar strategie eveneens bezien en daarover op afzienbare termijn een toelichting geven. de vooruitzichten voor de markt zijn goed. de blijvende brede belangstelling voor effecten zal zich naar verwachting vertalen in goede omzetten.
aot verwacht, bij gelijkblijvende omzetten en zonder verdere extreme bewegingen, in 1999 een hoger resultaat te zullen behalen dan in 1998. op 19 april 1999 zal aot haar cijfers over het eerste kwartaal van 1999 publiceren.

amsterdam, 30 maart 1999

Deel: ' Fusie AOT en BANK LABOUCHERE gaat niet door '