FNV BONDGENOTEN

Armada Apeldoorn wil eenderde personeel ontslaan

FNV Bondgenoten maakt samen met de Ondernemingsraad een alternatief plan voor het bedrijf Armada Sleutel in Apeldoorn. De directie heeft aangekondigd te willen fuseren met Armada Jansen in Eindhoven. Dat kost 30 van de 100 werknemers hun baan.
Volgens FNV Bondgenoten kiest de directie van Armada Sleutel met het ontslag voor 30 mensen voor de gemakkelijkste weg. Bestuurder B. Van Iren: 'Het bedrijf leidt al zeven jaar verlies. Het is onvoorstelbaar dat een bedrijf zeven jaar lang maar aanmoddert en dan nu ineens 30 mensen op straat zet. Dat is wel heel makkelijk. Vandaar dat wij samen met de ondernemingsraad een bureau inschakelen dat een alternatief plan maakt voor dit bedrijf. Een plan dat het bedrijf gezond maakt, zodat de werkgelegenheid behouden kan blijven.' Bij Armada Sleutel en Armada Jansen, gevestigd in Apeldoorn en Eindhoven werken ongeveer 100 mensen. Armada produceert lampen, buizen en verlichtingsartikelen.

Meer informatie:
Bernard van Iren, bestuurder, 06- 51405644