Fusie AXA Verzekeringen en Guardian Verzekeringen

03 augustus 1999

AXA Verzekeringen en Guardian Verzekeringen gaan fuseren. De fusie is een direct gevolg van de overname, mei 1999, door de AXA Groep van Guardian Royal Exchange Plc, het Britse moederconcern van Guardian Verzekeringen.

Het samengaan van de Nederlandse bedrijven zal in drie fasen worden uitgevoerd, waarbij in de periode tot april 2000 het integratieproces wordt voorbereid. Vervolgens gaat in de genoemde maand de integratie van de front offices van start, gevolgd door de samenvoeging van de back offices.

Voor het met de beide maatschappijen samenwerkende intermediair blijft de huidige situatie tot april volgend jaar ongewijzigd: Guardian blijft onder het eigen logo eigen producten verkopen. Daarna zullen de Guardian-producten een jaar lang alleen nog geserviced worden. Vanaf april 2001 zal de Guardian-portefeuille volledig in de AXA-portefeuille geïntegreerd zijn.

Het huidige kantoor van Guardian Verzekeringen in Amsterdam zal gaan dienen als vaste vestigingsplaats voor de afdeling Private & Small Business van het schadebedrijf van AXA Verzekeringen.

Guardian Verzekeringen richt zich vooral op de particuliere schadeverzekeringsmarkt en had in 1998 een bruto premie-inkomen van circa 50 miljoen gulden. Het schadebedrijf van AXA Verzekeringen ontving in dezelfde periode aan bruto premie ruim 429 miljoen gulden.

Deel: ' Fusie AXA Verzekeringen en Guardian Verzekeringen '