FUTURE GREEN

FUTURE GREEN INKTCARTRIDGES WINNAAR IN TEST BIJ KASSA!

Mijdrecht, 1 maart 2000

Het merk Future Green is zaterdag 26 februari jl, als grote winnaar uit de test van het VARA televisieprogramma KASSA! gekomen. Het programma van presentator Felix Meurders testte diverse soorten inktpatronen (cartridges) van zowel originele printerfabrikanten als ook de veel goedkopere hervulde en compatible cartridges van alternatieve fabrikanten. De firma Future Green scoorde in vrijwel iedere test hoog en kwam tevens als goedkoopste leverancier uit de bus.

Het testteam van KASSA! kocht onder andere bij boekhandel Bruna en winkels met kantoorartikelen, originele inktpatronen van Epson, Hewlett Packard en Canon en goedkopere alternatieven als WeCare, Xerox en Future Green.

De resultaten van de KASSA! test zijn ronduit opvallend te noemen. Een cartridge van Future Green op de Epson printer bijvoorbeeld is maar liefst 88 cent per pagina goedkoper dan fabrikant Epson zelf. Eén print met Future Green kost ongeveer een kwartje per pagina, terwijl de cartridge van Epson zelf op ruim een gulden per pagina uitkomt. Testen op de modellen van Canon en Hewlett Packard leveren een zelfde beeld op.

De redactie van KASSA! kwam tot de conclusie dat een alternatieve cartridge prima functioneert en vele malen goedkoper is dan de originelen van de printerfabrikanten. Op de vraag waarom de originele cartridges zoveel duurder zijn dan de alternatieven zei Ad van der Heijden van Future Green het volgende: 'Future Green hervult gebruikte cartridges en neemt daarnaast genoegen met minder winst. Dat is de hoofdreden voor het enorme prijsverschil.'

Naast het feit dat het hervullen van cartridges veel goedkoper is, ontlast de firma Future Green het ook het milieu. Het bedrijf zamelt namelijk cartridges in die anders in de vuilnisbak terecht zouden komen.

De modellen van Future Green zijn verkrijgbaar in alle vestigingen van Bruna en in de betere kantoorboekhandel.

EINDE

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Een overzicht van de test kunt u vinden op www.vara.nl onder het kopje KASSA!. Voor meer informatie over verkoopadressen en de modellen van Future Green kunt u bellen met de distributeur Intercambio op 030 - 2484300. Future Green is bereikbaar op 0297 - 231111.

01 mrt 00 11:19

Deel: ' Future Green inktcartridges winnaar in test bij Kassa! '