Hoofddorp, 8 november 1999

Gall & Gall online: www.gall.nl

Vanaf maandagmiddag 8 november is Gall & Gall online. Op www.gall.nl is er meer dan 250 pagina’s informatie over wijn, spijs, gedistilleerd en andere dranken. De Gall & Gall-site biedt interactieve informatie, service en entertainment: van digitaal winkelen, real-time internetveilingen tot aan 360 graden foto’s van het modernste filiaal van Gall & Gall.

Gall & Gall digitaal

Op de site heeft Gall & Gall haar kennis van de afgelopen decennia gedigitaliseerd en voor iedereen toegankelijk gemaakt. De Gall & Gall-site is interactief en zeer uitgebreid. Zo is er tweewekelijks een real-time wijnveiling. De eerste veiling vindt plaats in het weekend van 13 november a.s. Er is aanbod in vrijwel iedere prijsklasse. De nieuwe Gall & Gall-site, de grootste in zijn soort in Nederland, telt in totaal zes rubrieken: ‘Winkel’, Wijn’, ‘Gedistilleerd’, ‘Actueel’, ‘Service’ en ‘Gall & Gall’.

Het virtuele filiaal

In de rubriek ‘Winkel’, het virtuele filiaal, worden bijvoorbeeld de Wijn en de Malt van de Maand, speciale aanbiedingen en cadeau-ideeën belicht. Bovendien is hier het
unieke en uitgebreide top-assortiment verkrijgbaar van Gall & Gall Exclusief: Hier vindt men onder andere prachtige wijnen en port, cognac van maar liefst 100 jaar oud, exclusieve whisky’s en champagnes. In een groot gedeelte van Nederland worden de aankopen ook thuisbezorgd. Informatie over deze service staat op de site. Naar verwachting zal deze thuisbezorging medio 2000 landelijk zijn.

Van wijn tot whisky

De rubriek ‘Wijn’ gaat in op de aspecten van de wereld van wijn: van de wijnlanden en -streken tot aan de soorten druiven en de classificaties, terwijl de rubriek ‘Gedistilleerd’ ingaat op onder meer whisky’s. Het Gall & Gall Magazine staat in de rubriek ‘Actueel’. Allerlei leuke en interessante nieuwsfeiten komen voor in de rubriek ‘Service’.

Highlights

Alle productinformatie van Gall & Gall is opgeslagen in een speciale database waarin ook uitgebreide smaakomschrijvingen zijn opgenomen. Op de site beantwoordt Gall & Gall de meest gestelde vragen van en voor bezoekers. Bij de wijn-universiteit kan iedereen meer te weten komen over wijn.

Gratis Online

Via Gall & Gall, in samenwerking met World Online, kan men een gratis internet-aansluiting krijgen. De cd-rom om gratis op World Online te komen, ligt nu gratis klaar bij 150 van de 500 Gall & Gall-filialen. De Gall & Gall-afdeling Consumentenzaken kan hierover informatie verstrekken: Tel. 023 – 566 05 55

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer persinformatie: