GartnerGroup: TOPCALL marktleider op het gebied van faxservers

's Hertogenbosch, 18 augustus 1999 - Volgens een onafhankelijke studie van marktonderzoeker GartnerGroup is TOPCALL International marktleider op het gebied van faxservers. Met nieuwe productaankondigingen, met name op het gebied van spraak, blijft TOPCALL investeren om klanten de beste oplossingen te kunnen bieden en zo de toppositie op deze markt te behouden.

GartnerGroup volgt de faxserver-markt al vele jaren en heeft onlangs nog een andere relevante bevinding ten aanzien van de faxmarkt bekendgemaakt: eind 2003 zal 90 procent van alle faxserver-implementaties zijn geïntegreerd met andere messaging technologieën, zoals e-mail, voice mail en mobiele telefonie (waarschijnlijkheidsscore van 0,9)*. Deze technologieën zijn reeds beschikbaar en geïntegreerd met de nieuwe Communication Server ONE van TOPCALL. Deze vergaande integratie van communicatietechnologie in Communication Server ONE betekent dat TOPCALL werkelijke 'unified messaging' kan realiseren.

De onlangs geannonceerde TOPCALL Communication Server ONE - de eerste werkelijke bedrijfsbrede unified messaging server - integreert alle typen communicatie, (voice mail, fax, telex, Internet mail, X.400 en EDI) met een reeks verschillende e-mail platforms en applicaties (Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/3 en R/2). Verder biedt TOPCALL nauwe integratie met bestaande platforms, zoals IBM mainframes en minicomputers, en biedt tevens een reeks open interfaces, met name voor IBM MQSeries. TOPCALLs producten op het gebied van unified messaging zijn het resultaat van al het ontwikkelwerk dat de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden.

* Met toestemming overgenomen uit GartnerGroup: 'Fax Servers: Beyond the Core, februari 1999.

TOPCALL
TOPCALL Nederland is gevestigd in 's-Hertogenbosch en is een dochteronderneming van TOPCALL International AG in Wenen, producent van professionele messaging oplossingen, gebaseerd op TOPCALL's bedrijfsbrede communicatieservers, TOPCALL software links en clientsoftware. TOPCALL oplossingen integreren e-mail en applicatieomgevingen (zoals Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/2 en R/3 en IBM OfficeVision) met elektronisch berichtenverkeer naar derden (zoals fax, Internet mail, X.400 en telex). De laatste belangrijke stap in TOPCALLs concept voor Communication Process Re-engineering (CPR) is de integratie van spraakmodules in het systeem, zodat organisaties alle mogelijke communicatievormen elektronisch en centraal kunnen opslaan. Meer informatie over TOPCALL International is te vinden op https://www.topcall.com.

TOPCALL producten zijn wereldwijd verkrijgbaar via 19 dochterondernemingen en 21 distributeurs met in totaal 40 verkooppunten. TOPCALL heeft wereldwijd meer dan 3.500 klanten in 40 landen. TOPCALL International staat genoteerd aan EASDAQ onder de naam TOPC.ED.

Deel: ' GartnerGroup TOPCALL marktleider in faxservers '