Geac benoemt Douglas C. Bergeron tot President

Nieuwegein, 30 maart 1999 - Geac Computer Corporation heeft Douglas G. Bergeron benoemd tot President, Chief Executive Officer en lid van de Board of Directors. Bergeron zal vanaf 26 april 1999 in functie treden bij Geac, wereldwijd leverancier van bedrijfskritische zakelijke software voor diverse branches.

Tot voor kort was de uit Canada afkomstige Bergeron (38 jaar) Group Chief Executive Officer bij SunGard Brokerage Systems Group, een groep softwareleveranciers die een divisie vormt van SunGard Data Systems. SunGard behoort tot de twintig grootste softwareorganisaties ter wereld. Bergeron werkte sinds 1990 bij SunGard en was verantwoordelijk voor diverse, complexe acquisities. Bergeron heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de acquisitie- en groeistrategie van het bedrijf. Hij is afgestudeerd in Computerwetenschappen bij York University (1983) en de University of Southern California (1987).

Geac Benelux B.V.
Geac Benelux B.V. richt zich op de marketing, verkoop en ondersteuning van de twee productgroepen SmartEnterprise en bibliotheeksystemen en biedt respectievelijk client/server- en mainframe-gebaseerde applicaties voor financieel en personeelsmanagement, inkoop, logistiek en managementrapportage; en totaaloplossingen voor alle front- en backoffice activiteiten in de bibliotheek, inclusief de publieksdiensten. De productgroep SmartEnterprise is gevestigd in Nieuwegein. De productgroep bibliotheeksystemen bevindt zich in 's-Hertogenbosch. General Manager van Geac Benelux is Michel Wesseling. Vanuit de vestiging in Brussel worden voor België en Luxemburg alle twee de productgroepen ondersteund. In de Benelux telt Geac meer dan 75 medewerkers. Organisaties zoals NS-Reizigers, Provincie Zuid-Holland, TIP, Fortis, Makro, Banque du Luxembourg, Openbare Bibliotheek Amsterdam, de Bibliotheek der Vrije Universiteit Amsterdam en de Koninklijke Bibliotheek Brussel maken gebruik van Geac-oplossingen. Het hoofdkantoor van Geac is gevestigd in Toronto, Canada. Wereldwijd zijn 3.500 personen werkzaam bij de onderneming. Geac Computer Corporation Ltd. is genoteerd aan de Toronto Stock Exchange in Canada onder het symbool GAC. Informatie over Geac-producten en -diensten is tevens verkrijgbaar op het World Wide Web op https://www.geac.nl of https://www.geac.be/

Deel: ' Geac benoemt Douglas C. Bergeron tot President '