expostbus51

WORLD ACCESS / PLANET INTERNET

Olifant baby live op internet

Op dit moment Live op Internet: pas geboren olifant jong!

PERSBERICHT VAN WORLD ACCESS / PLANET INTERNET

AMERSFOORT, zondag 5 april 1999 - In de prille ochtend van tweede paasdag was voor vroege vogels een wel heel bijzonder evenement te volgen via Internet. In het dierenpark Amersfoort werd na lang wachten eindelijk een babyolifantje geboren in een snelle bevalling van 13 minuten.
Het was niet noodzakelijk om in te grijpen. De moeder Khine War War heeft de worp volledig op eigen kracht volbracht. Foto's van de moeder en haar baby zijn te zien op de speciale website op Internet op het adres https://www.planet.nl/warwar.
Daar zullen ook vanaf de avond van tweede paasdag beelden van direct na de geboorte te zien zijn. Deze plaatjes waren eerder met de webcamera live te volgen.

De zogenoemde webcamera is een samenwerking van Dierenpark Amersfoort, World Access / Planet Internet, TrueTech en Pulse Interactive. KPN Telecom stelde de benodigde verbindingen ter beschikking.

Over Dierenpark Amersfoort
In Dierenpark Amersfoort wordt u als bezoeker op een verrassende manier meegenomen in de dierenwereld. Dit jaar gaan de poorten open van een heel bijzonder themagebied in Dierenpark Amersfoort: de Stad der Oudheid. Als bezoeker stapt u een wereld binnen, gehuld in de Oosterse sferen van duizenden jaren terug. Dieren als jachtluipaarden, klipdassen, leeuwen en kamelen spelen de hoofdrol in het opvallende d.cor van onder andere de Egyptische, Griekse en Perzische cultuur. Kinderen ontdekken hoe het is om als een aap te klauteren en te slingeren in het Speel-O-Droom, Eén van de drie speeltuinen in het park. Vanaf begin april is op De Ark van Amersfoort een unieke tentoonstelling te bezichtigen: 'Niet ZOOmaar ZOOover de rol van dierentuinen in natuurbehoud'.

Dierenpark Amersfoort, Barchman Wuytierslaan 224, Amersfoort, Telefoon 033 - 461 66 58
Meer informatie over Dierenpark Amersfoort op:

Over World Access / Planet Internet
World Access/Planet Internet is een van de grootste Internet providers van Nederland. Zij verschaft aan circa 265.000 Nederlanders toegang tot Internet. Planet Internet is een van de grootste Nederlandstalige websites op Internet, die bij veel surfers (ook niet-abonnees van World Access / Planet Internet), als startpagina in hun bladerprogramma (browser) staat ingesteld. Met de overzichtelijke Planet structuur worden bezoekers op weg geholpen bij het surfen. Van Muziek tot Sport, van Movies tot Travel en van Kids tot Vrouwen. En nu dus ook geboortes https://www.planet.nl. World Access/Planet Internet is een merk van Videotex Nederland N.V. Videotex is 100 dochter van KPN Telecom.

World Access / Planet Internet, Postbus 2529, 3800 GB Amersfoort, Telefoon 033 - 45 40 400
Meer informatie over World Access / Planet Internet op: https://www.planet.nl

Deel: ' Geboorte babyolifantje via webcamera uitgezonden '