Ministerie van Justitie

19.09.01

Gedetineerde overleden na ongeluk in Scheveningse gevangenis

Vandaag is gedetineerde Michel S, (59 jaar) overleden. Op 18 september jl. is hij getroffen door een noodlottig ongeluk in de Penitentiaire Inrichting Haaglanden. Hij was veroordeeld door het Hof in Amsterdam op 5 november 1992 tot een gevangenisstraf van 20 jaar en tbs met dwangverpleging, voor pedoseksuele delicten met dodelijke afloop.

Door het ongeval heeft betrokkene zeer ernstige brandwonden opgelopen en is dezelfde dag overgebracht naar het brandwondencentrum in Beverwijk waar hij vandaag is overleden.

De politie is onmiddellijk een onderzoek begonnen naar de toedracht van het ongeval. Uit de eerste bevindingen is gebleken dat er geen sprake is van enig misdrijf of van verwijtbaar gedrag van anderen. Ook de arbeidsinspectie heeft de zaak in onderzoek.

Voor vragen of commentaar met betrekking tot de inhoud van deze pagina's kunt u terecht bij de Directie Voorlichting van Justitie, telefoon: (070) - 3706850,
email: voorlichting@best-dep.minjust.nl,
fax: (070) - 3707594