Gemeente Nijmegen

Geen kaartjes voor Amsterdamse ijshockeysupporters

Supporters van Amsterdam kunnen geen kaartjes kopen voor de ijshockeywedstrijden aanstaande woensdag en vrijdag in Triavium. Het lukte de Amsterdamse club namelijk niet om een combiregeling te organiseren. Dat maakt het nodig om maatregelen te nemen die helpen de openbare orde en veiligheid in het stadion te waarborgen. Dat is de voornaamste uitkomst van overleg tussen de burgemeester, de politie, de Agio Tigers en de leiding van Triavium. Aanleiding voor dat overleg waren ongeregeldheden tijdens de wedstrijd van vorige week. Zoals bekend spelen de Agio Tigers tegen Amsterdam om het lands-kampioenschap ijshockey een best-of-seven serie. Nijmegen kan in theorie vrijdag al kampioen worden.

Voor de Amsterdamse bestuursleden en spelersvrouwen zijn in totaal 35 kaartjes beschikbaar. De overige toegangskaarten worden verkocht aan de kassa's van Triavium. Alleen mensen uit de regio Nijmegen kunnen daar terecht.

Binnen in het ijsstadion is de verantwoordelijkheid voor de gang van zaken in handen van de organisatoren. Rondom de wedstrijd zijn zoals gebruikelijk wel alcoholische dranken te koop. Het is dus niet nodig zelf blikjes of flessen mee te brengen. Wie dat toch doet, raakt zijn voorraad al bij de ingang kwijt.

Deel: ' Geen kaartjes Amsterdamse ijshockeysupporters in Nijmegen '