Gehandicaptenraad inventariseert ervaringen met Traxx

Meldpunt Gehandicaptenraad open van 25 oktober tot en met 3 november

Van 25 oktober tot en met 3 november wordt het Meldpunt van de Gehandicaptenraad opengesteld voor iedereen die (positieve of negatieve) ervaringen heeft gehad met Traxx. U kunt in die week het Meldpunt bellen (telefoon 030 - 297 04 04, van 9.00 tot 13.00 uur) en uw reacties op de nieuwe vervoersservice doorgeven. De Gehandicaptenraad is vooral benieuwd of Traxx zich heeft gehouden aan de afspraken die op 5 augustus met de consumentenorganisaties zijn gemaakt. Die afspraken zijn hieronder nog eens op een rijtje gezet.

(U kunt dit formulier uitprinten, uw ervaringen opschrijven en daarna het Meldpunt bellen).

AFSPRAKEN TUSSEN TRAXX EN DE GEHANDICAPTENRAAD

UW ERVARINGEN

Zeventig procent van de mensen die de centrale van Traxx bellen wordt binnen twintig seconden geholpen.

De rekeningen die Traxx aan de klant stuurt, worden nauwkeuriger bekeken.

Traxx stuurt een brochure rond waarin de opbouw van de prijzen die verbonden zijn aan het vervoer, uitgelegd wordt.

Traxx verbetert de reisplanner wat betreft de koppeling van postcodegebieden en de mogelijkheden van het vervoer over water en per interliner en andere busdiensten.

De deskundigheid van de reizigers gaat benut worden, zonder dat Traxx de eindverantwoordelijkheid uit handen geeft.

In een brief of brochure geeft Traxx aan hoe deze ervaringsdeskundigheid vorm zal krijgen.

De normtijd voor het verstrekken van pasjes bedraagt twee weken.

Als er een nieuwe vervoerspas komt, dan wordt die automatisch toegestuurd aan mensen die al een pas hebben.

De Federatie Slechtzienden- en Blindenbelang gaat de braillegegevens controleren.

Er komt een landelijke standaard voor dienstverlening op de perrons, die door Traxx en de belangenorganisaties gezamenlijk wordt geformuleerd.

Aan Traxx is voorgesteld het personeel te coachen in de omgang met mensen met een functiebeperking.

Traxx stelt de Algemene Voorwaarden op.

Daarin komt onder meer te staan dat Traxx, de Gehandicaptenraad en het ministerie van Sociale Zaken de kwaliteit van de dienstverlening zullen evalueren.

Wanneer iemand naar de centrale van Traxx belt, wordt hem of haar eerste gevraagd of hij of zij direct geholpen wil worden, of misschien liever iets later teruggebeld wil worden. Hiermee zouden de belkosten voor de klant beperkt kunnen worden.

Traxx neemt het voorstel van de Gehandicaptenraad in beraad of de Code Veilig Vervoer Rolstoelinzittenden als standaard erkend wordt.

Traxx gaat nader met de NS onderhandelen over het geringe aantal stations waar rolstoelgebruikers door Traxx assistentie verleend krijgen.

Het streven is om het aantal van zestien stations te vergroten.

Rolstoelgebruikers moeten vrij zijn in hun keuze van het middel van vervoer.


Pagina gemaakt op 20 oktober 1999

Zoekwoorden:

Deel: ' Gehandicaptenraad inventariseert ervaringen met Traxx '




Lees ook