Gemeente Breda

TURFSCHIP DREIGT MET SCHADECLAIMS GEMEENTE WACHT OP OORDEEL RECHTER

Als het Turfschip besluit om een schadeclaim in te dienen wacht het gemeentebestuur het oordeel van de onafhankelijke rechter af. Het College van B&W geeft daaraan de voorkeur in plaats van te gaan onderhandelen met het Turfschip over de eventuele hoogte van de schadeclaim. Deze stap volgt op de reacties van het Turfschip nadat de Gemeente Breda door de rechter werd gedwongen het beslag op het Turfschip op te heffen. Ook besloot het College toen het hoger beroep in te trekken. De adviseur van de eigenaar/directeur van het Turfschip nodigde de gemeente uit om over een eventuele schadeclaim te onderhandelen.

Natuurlijk is het College van B&W teleurgesteld over de afloop van de uitspraak van de rechter. Om de toekomst zo open mogelijk in te gaan wil het College echter schoon schip maken. Zij stelt zich op het standpunt dat er eerst een einde aan deze kwestie moet komen. Onderhandelingen nu zouden wellicht beslag leggen op besluiten in de toekomst. Dat wil het College in geen geval en wacht daarom het oordeel van de rechter af als er een schadeclaim komt.

Het gemeentebestuur wil een streep zetten onder de kwestie die beide partijen zo vaak om de onderhandelingstafel bracht. Dit dossier kan na een eventuele rechterlijke uitspraak worden gesloten.

Gesprekken over de invulling van de Turfschip-lokatie worden op basis van een schone lei gevoerd.

De coalitie van VVD,CDA, PvdA en D66 die het huidige College van B&W vormt steunt in een gezamenlijke persverklaring het standpunt van haar bestuurders onverkort.

Breda, 12 mei 1999

Zoekwoorden: