Gemeente Hoogeveen

5 juli 1999

Gemeente loopt f. 10.000 bij elkaar voor Kosovo

De gemeentelijke hardlopers voor Kosovo hebben afgelopen zaterdag hun sponsorkilometers afgelegd tijdens de Volksmarathon van Noordscheschut. Momenteel is er een bedrag van bijna f. 10.000,- binnen voor de giro-555-actie van de gemeente. De gemeente verwacht de grens van 10 mille op korte termijn te overschrijden.

Er hebben zich achtentwintig organisaties gemeld als sponsor, waaronder Vepa, TVM, Aero Verkoop, Ruitenbeek Installatietechnieken, Verzorgingshuis De Westerkim, de Hema, drukkerij Van Genne, Metsel- en Timmerbedrijf Mulderij, Rabobank Hoogeveen, Schonewille Grond-, weg- en waterbouw, Koekoek Transport, ASR Schoonmaakbedrijf Raven, Aannemingsbedrijf A. ter Stege, Hutten BV, Howerco, Donker, Autodrôme, de gemeenteraadsfracties van CDA, Gemeentebelangen, GPV en D66, Stichting Werkspoor en vv Noordscheschut. Sponsors in natura, ter ondersteuning van de lopers, waren Bruinsma Vishandel, Nauta Bloemen, Viva Fleur en Gastronoom.

Naast de organisaties hebben ook gemeentelijke afdelingen gesponsord, evenals familie en vrienden van de ruim dertig lopers en de lopers zelf. Zij hebben het inschrijfgeld, dat ze geschonken kregen van de marathon-organisatie, gedoneerd.