Contact:
info @ indymedia.nl

Gemeente Oostzaan roept op tot demonstratie 15/2

Gemeente Oostzaan (fwd) - 30.01.2003 19:30

"De VS zoeken heil in militaire veroveringen en het afschermen van hun markten", stelt het bestuur van de gemeente Oostzaan. De gemeente veroordeelt een eventuele oorlog tegen Irak en roept haar burgers op, mee te doen in de demonstratie tegen de oorlog op 15 februari in Amsterdam.

Het college van burgemeester en wethouders van Oostzaan heeft de mogelijkheid van een eventuele oorlog tegen Irak veroordeeld. De Verenigde Staten van Amerika zoeken hun heil, zo stellen burgemeester en wethouders,in militaire veroveringen en het afschermen van hun markten. Wij leven in een Europa van de vrede. Een Europa dat geleerd heeft uit het verleden.

Burgemeester A. Moens en de wethouders J. van Splunter, P. Visser en P. Klarenbeek verzoeken het bestuur van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten om haar leden te raadplegen. Op grond van deze raadpleging wordt de VNG verzocht druk uit te oefenen op de politieke leiders van Nederland teneinde de oorlog te voorkomen.

Tevens roepen burgemeester en wethouders alle inwoners van Oostzaan op, om 15 februari naar Amsterdam te gaan voor de nationale demonstratie tegen een eventuele oorlog in Irak. Deze manifestatie vindt van 13.00 tot 14.00 uur plaats op de Dam.

Gemeente Oostzaan (vlak ten Noorden van Amsterdam) [inclusief gastenboek]

Het persbericht is te vinden op

Lees meer over: wereldcrisis aanvullingen

Deel: ' Gemeente Oostzaan roept op tot demonstratie '