AVR niet in de etalage 27 December 1999

In tegenstelling tot wat het Rotterdams Dagblad donderdag 23 december in een artikel beweerde zet Rotterdam AVR niet in de etalage!! Het artikel is verschenen naar aanleiding van de presentatie van een rapport van Ernst en Young ("Aandelen in de toekomst"), dat in opdracht van de gemeente Rotterdam is gemaakt. Het rapport gaat over een mogelijke aandeelhoudersstrategie van de gemeente Rotterdam met betrekking tot AVR, Eneco en WBE. Een van de conclusies is dat een blijvend aandeelhoudersschap in AVR voor Rotterdam niet direct noodzakelijk is, op termijn zou Rotterdam haar aandelen in AVR dus kunnen verkopen (aldus het rapport). Deze conclusie stemt overigens overeen met de doelstelling van AVR zelf om een robuust afval- en milieuconcern te worden, een bedrijf dat op eigen benen kan staan. Een beursintroductie na 2003 is hiervoor bijvoorbeeld een mogelijkheid.

Het is zeker niet zo dat er nu verkoopplannen zijn voor de AVR, Rotterdam onderschrijft de eerder geformuleerde groeistrategie 1998-2003 van AVR volledig. In deze periode zal dan ook besloten worden hoe AVR en Roterdam met elkaar verder gaan.

Rest ons nog u prettige feestdagen toe te wensen,

met vriendelijke groet,

Holding AVR-Bedrijven Daan den Ouden