X Gemeente Amsterdam

Gemeentelijke onderscheiding uitgereikt

Op donderdag 20 januari heeft burgemeester S. Patijn de zilveren museummedaille uitgereikt aan mevrouw R.C. Musaph-Andriesse ter gelegenheid van haar afscheid als voorzitter van het bestuur van de Stichting Joods Historisch Museum.

Mevrouw Musaph-Andriesse heeft sinds 1969 het voorzitterschap van het bestuur van het Joods Historisch Museum bekleed. Zij heeft er in deze dertig jaar met grote inzet, betrokkenheid en vasthoudendheid aan gewerkt om het Joods Historisch Museum een herkenbare eigen plaats in Amsterdam te geven. Het is mede aan haar vele inspanningen en aan haar visie te danken dat het Joods Historisch Museum een vast onderkomen heeft gevonden in de Hoogduitse Synagoge en is uitgegroeid tot een instelling van onschatbare waarde voor Amsterdam. Haar grote betrokkenheid bij het Joods Historisch Museum heeft zij tot uitdrukking gebracht door het museum uit eigen middelen financieel te ondersteunen en door schenking van kunstwerken, boeken en memorabilia.

Amsterdam, 21 januari

2000 Pb-6 Cynthia Hendriks 5522252