Gemeentelijke onderscheiding voor Ben Buiting

Datum 1 september 2016

Plaats Nieuw Bergen

Gemeentelijke onderscheiding voor Ben Buiting

Maandag 5 september ontvangt Ben Buiting de gemeentelijke onderscheiding het Fonteintje. Burgemeester Pelzer reikt deze onderscheiding uit tijdens het officiele afscheid van Ben Buiting als wethouder van de gemeente Bergen (L). De uitreiking vindt plaats in de hal van het gemeentehuis, tussen 18.45 en 19.00 uur. U bent daarbij van harte welkom.

Ben Buiting was 10 jaar wethouder in de gemeente Bergen (L). Hij was een bestuurder met grote inhoudelijke kennis en wist deze politiek-bestuurlijk juist in te zetten.

Als wethouder heeft hij zich extra ingezet voor een aantal aansprekende projecten in de gemeente. Vernieuwend was Mosaïque, waarmee het centrum van Nieuw Bergen veranderd is van een parkeerterrein in een 'huiskamer' met een bijdetijds winkel- en woonaanbod. Het gedurfde ontwerp van de uitzichttoren, de 'landmark' wordt zelfs internationaal in de architectuurwereld geroemd. Ook vernieuwend was de aanleg van de ovonde, de langgerekte landschappelijke rotonde die toegang tot het dorp verleent.

Daarnaast was hij nauw betrokken bij de bouw van MFC de Klaproos in Siebengewald en MFC de Buun in Well.

Noemenswaardig is ook het project Maaspark Well, zijn betrokkenheid bij recreatie en toerisme, de ondernemersverenigingen in Bergen en de LLTB.

En wat zeker niet onvermeld mag blijven is Waterpanel Noord: naast lid van het waterpanel was hij met veel enthousiasme en inzet voorzitter van het aanjaagteam.

Zoekwoorden:

Deel: ' Gemeentelijke onderscheiding voor Ben Buiting in Nieuw Bergen '