ABVAKABO FNV

GEMEENTEPERSONEEL VOERT OOK DEZE WEEK WEER ACTIE

Zoetermeer, 25 mei 1999

Na vijf weken actie voeren bij de gemeenten is er nog steeds geen CAO voor het gemeentepersoneel. Informeel hebben de werkgevers een bod van
4,5% voor 18 maanden gedaan. De bonden vinden dit een minimaal bod. Dit magere bod zal met de kaderleden besproken worden. ABVAKABO FNV/NOVON, CFO CNV-bond en de CMHF eisen 4,5% loonruimte voor een één-jarige CAO. Deze week wordt er weer volop actie gevoerd. Er zijn stakingen bij de reiniging en het openbaar vervoer in het westen van het land. In het noorden van het land zijn er een flink aantal werkonderbrekingen.

Amsterdam en omgeving

De reiniging in Amsterdam staakt van 25 mei t/m 31 mei. Dit betekent dat het huisvuil niet wordt opgehaald. De volgende reinigingsafdelingen van de stadsdelen staken:

Slotervaart Overtoomseveld: veegdienst en huisvuilinzameling, infra, groen en sport.

Oost/Watergraafsmeer: alle onderdelen afdeling reiniging.

Baarsjes: reiniging en huisvuil.

Buikslotermeer: wijkbezorging en inzameling.

Zeeburg: alle onderdelen.

Osdorp: huisvuilinzameling, vegers en de reinigingsagenten.

Bos en Lommer: afdeling milieu .

Westerpark: reiniging en de afdeling groen en wegen.

Zuid-Oost: afdeling milieu en technisch bedrijf.

Oud-Zuid: alle onderdelen.

Oud-West: afdeling wijkbeheer onderdeel afvalinzameling, vegers en chauffeurs, groenmedewerkers en de onderhoudsploeg.

Zuider-amstel: huisvuilinzameling en veegdienst.

Binnenstad: alle onderdelen.

De dienst afvalverwerking van Amsterdam neemt geen huisvuil in. Stortplaatsen Willem de Zwijger en Zeeburgerpad staken ook.

Op 28 mei staken in Amsterdam de afdelingen bestrating, technische dienst, groen binnenstad, openbare ruimte en realisatie openbare ruimte. De brandweer van Amsterdam staakt de gehele dag. De uitrukdienst draait een zondagsdienst. De gemeentewaterleiding van Amsterdam staakt de gehele dag. De drinkwatervoorziening komt niet in gevaar. De dienst Amsterdam beheer staakt de gehele dag.

Op 28 mei wordt er de hele dag gestaakt bij de stadsdelen Oud-Zuid, Zeeburg, Geuzenveld/Slotermeer, Bos en Lommer, Baarsjes en Zuid-Oost. Ook staakt de dienst stadstoezicht de gehele dag.

In Alkmaar is op 28 mei een manifestatie waar actievoerders uit de regio aanwezig zijn.

Rotterdam en omgeving

Op 25 mei en 26 mei draait de brandweer van Rozenburg een zondagsdienst.

Op 26 mei en 27 mei tot 8.00 uur draait de brandweer van Rotterdam een zondagsdienst.

Op 26 mei staakt het openbaar vervoer van Dordrecht. De andere gemeentelijke diensten van Dordrecht houden op deze dag van 10.00 uur tot 14.00 uur een werkonderbreking. Dit geldt ook voor het personeel van diverse gemeenschappelijke regeling in Dordrecht. De actievoerders zullen worden toegesproken op de Spuiboulevard in Dordrecht.

Op 26 mei draait de uitruk dienst van de brandweer in Rotterdam, een zondagsdienst.

Van 27 mei t/m 2 juni staakt de ROTEB (reinigingsdienst) in Rotterdam.

Op 27 mei is er een grote manifestatie op de Coolsingel in Rotterdam. De RET (openbaar vervoer) houdt van 10.00 uur tot 14.00 uur een werkonderbreking (met uitzondering van de metro). Dit geldt ook voor de andere diensten onder meer gemeentewerken en de bibliotheek. Rotterdam Veilig staakt de gehele dag. Ook de schouwburg staakt. De geplande voorstelling gaat niet door.

Op 28 mei t/m/ 29 mei 8.00 uur draait de brandweer van Rotterdam een zondagsdienst.

Midden-Nederland

Op 25 mei houdt de gemeente Geldermalsen een werkonderbreking. Het openbaar vervoer van Utrecht staakt op 26 mei.

Op 27 mei houdt de gemeente Noord-Oostpolder een werkonderbreking.

Van 28 mei t/m 2 juni staakt de ophaaldienst, grofvuil en de GFT van de reinigingsdienst in Utrecht.

OP 28 mei staakt de gemeente Almere. De reinigingsdienst van de Noord-Oostpolder staakt de gehele dag.

Noord-Nederland

Op 25 mei houden de gemeenten Zuidlaren, AA en Hunze, Noordenveld, Assen en Borger-Odoorn een werkonderbreking. Op 26 mei zijn er werkonderbrekingen in Reiderland, Scheemda, Winschoten, Menterwolde en Brederwiede. Op 27 mei staken de gemeenten Heerenveen, Ooststellingerwerf en Smallingerland de gehele dag. In Opsterland en Boarnsterhim is er een werkonderbreking. Op 28 mei staakt de gemente Meppel de gehele dag.

Deel: ' Gemeentepersoneel voert ook deze week actie '