Gemeente Goes

Bijeenkomst gemeenteraad over Designer Outlet Centre

Op woensdag 20 januari 1999 is er een openbare informele vergadering van de gemeenteraad in de aula van het Goese Lyceum, Van Dusseldorpstraat 78 in Goes. De vergadering begint om 19.30 uur. Tijdens deze vergadering geeft de A. Roud, namens de firma BAA-Mc Arthur Glen, een toelichting op te plannen om een designer outlet centre te vestigen op het bedrijventerrein De Poel in Goes.

Een Designer Outlet Center brengt fabrikanten en leveranciers samen onder één dak in een fraai vormgegeven omgeving. Het beoogde centrum moet een toeristische attractie worden. Het gaat om de verkoop van te veel geproduceerde merkprodukten of partijen van b-kwaliteit. De ontwikkeling van een Designer Outlet Centre vergt een investering van minimaal honderd miljoen gulden. Volgens de initiatiefnemers genereert een designer outlet centre ongeveer 700 nieuwe, full-time banen en een substantiële indirecte werkgelegenheid.

De meerderheid van het college ziet het initiatief van BAA McArthur Glen als een grote kans voor Goes en voor Zeeland om een project van (inter)nationale betekenis in de regio te vestigen. De belangrijkste argumenten hierbij zijn de substantiële groei van de werkgelegenheid en de grote uitstraling naar de regio met als gevolgen additionele investeringen en groei van indirecte werkgelegenheid.

Deel: ' Gemeenteraad Goes praat over Designer Outlet Centre '